Powstanie droga S7 między Grójcem a Warszawą

17 sierpnia podpisano umowy na projekty i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca, tzw. Puławskiej Bis.

Obecnie droga S7 kończy się obwodnicą Grójca
Obecnie droga S7 kończy się obwodnicą GrójcaŁukasz JóźwiakReporter

Budowa południowego wylotu trasy S7 z Warszawy do Grójca jest jedną z kluczowych inwestycji dla układu komunikacyjnego stolicy, która znaczącą ułatwi dojazd do południowych przedmieść i regionów Mazowsza (Piaseczna, Radomia). Jest to też jeden z ostatnich brakujących odcinków ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem.

Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:

Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi "Zamienie".

Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK nr 7.

Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.

Wszystkie odcinki mają powstać w ciągu 34 miesięcy od dnia podpisania umowy, z wyłączeniem miesięcy zimowych. Nie oznacza to jednak, że maszyny budowlane natychmiast rozpoczną prace. Pierwsze 10 miesięcy to przygotowanie dokumentacji projektowej przez wykonawców, kolejne 6 miesięcy jest przewidziane na uzyskanie decyzji administracyjnych, zezwalających na realizacje inwestycji drogowych, a dopiero kolejne 18 miesięcy, plus okresy zimowe to czas realizacji kontraktu.

Cały odcinek S7 z Grójca do Warszawy powinien być gotowy na wiosnę 2021 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas