Budowa autostrad

Pomór polskich firm. Zbankrutowało 114 przedsiębiorstw!

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa (OIGD) chce poprawić kondycję polskich firm budowlanych. Chodzi o ożywienie rynku i obniżenie kosztów budowy dróg.

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa (OIGD) chce poprawić kondycję polskich firm budowlanych. Chodzi o ożywienie rynku i obniżenie kosztów budowy dróg.


Jak donosi "Puls Biznesu" w latach 2012-2016 zlikwidowanych zostało aż 114 firm związanych z budownictwem drogowym! Ich brak odczuwają już samorządy. OIGD zwraca uwagę, że często dochodzi do sytuacji, gdy w rozpisywanym przez samorząd przetargu na budowę lub modernizację drogi nie startuje żaden oferent. By temu zapobiec przedstawiciele Izby proponują kilka zmian w obowiązujących przepisach.

Chodzi m.in. o ograniczenie wysokości wadium, które - zgodnie z Prawem zamówień publicznych - wynosi dziś 3 proc. kwoty zamówienia. OIGD proponuje, by wymaganą sumę obniżyć do 1 proc. Przedstawiciele Izby chcą też złagodzenia wymagań dotyczących  składanej przez uczestników przetargów dokumentacji. W myśl obowiązujących przepisów (rozporządzenie ministra rozwoju) zleceniodawcy mogą żądać od wykonawcy wykazu robót wykonanych przez daną firmę w okresie 5 lat poprzedzających złożenie oferty. W praktyce wyklucza to z udziału w postępowaniach przetargowych firmy z mniejszym stażem, co dotyka głównie małych i średnich przedsiębiorców.

Reklama

Wg przedstawicieli Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa proponowane zmiany tchną nowego ducha w rynek, na którym panuje dziś stagnacja, i przyczynią się do większej konkurencyjności. W dłuższej perspektywie miałoby to również skutkować wymiernymi oszczędnościami, bowiem duże konsorcja, które zdominowały branżę, mogą dziś niemal dowolnie dyktować ceny.

*  *  *  *  *

Wyjaśnienie

Redakcja serwisu motoryzacja.interia.pl wyjaśnia, iż umieszczone pierwotnie w artykule zdjęcie miało charakter ilustracyjny, a widoczne na nim szczegóły lub napisy pozostają bez związku z treścią artykułu i nie odnoszą się do żadnej konkretnej firmy lub przedsiębiorstwa.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy