Południowa obwodnica Warszawy do 2019 roku
23 firmy i konsorcja są zainteresowane budową Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska - poinformowała w poniedziałek rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Budowa została podzielona na trzy mniejsze części: odcinek A o długości ok. 4,6 km ma objąć fragment od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunel pod Ursynowem, odcinek B od Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego ma mieć długość ok. 6,45 km i objęć też most przez Wisłę, a na odcinku C o długości ok. 7,45 km od Wału Miedzeszyńskiego do Lubelskiem mają być też wybudowane estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Łącznie ma powstać 18,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej, po trzy pasy ruchu. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2015-2019. To brakujące ogniwo połączenia autostrady A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.
Jak poinformowała rzeczniczka, na odcinek A złożono 16 wniosków, na B - 15 wniosków a na C - 16 wniosków. Po analizie ofert część wykonawców zostanie zaproszonych do składania ofert. "Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę nie tylko cena, ale również okres gwarancji" - poinformowała Tarnowska.
Jesienią do ruchu oddane zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała ok. 4 mld zł.
We wrześniu premier Donald Tusk ogłosił, że budowa obwodnicy Warszawy zostanie zakończona najdalej do 2019 r. Południowa drogi powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7.