Padł kolejny rekord. Tylu samochodów tunel na Zakopiance jeszcze nie widział
Zaledwie dwa tygodnie temu informowaliśmy o rekordowej liczbie pojazdów, które w jednym dniu pokonały tunel na Zakopiance. Jak się okazuje – na poprawę tego wyniku nie trzeba było długo czekać. Tym razem po raz pierwszy udało się przekroczyć liczbę 40 tys.
Budowa tunelu na Zakopiance trwała w sumie pięć lat i siedem miesięcy. Warta niemal miliard złotych inwestycja obejmowała wydrążenie masywy góry Luboń Mały na długości ponad 2 kilometrów i utworzenie dwóch naw, z których każda ma dwa pasy ruchu o szerokości po 3,5 m każdy, a także 3-metrowy pas awaryjny.
Oficjalne uruchomienie tunelu w listopadzie 2022 roku niemal z miejsca przyczyniło się do znaczącego skrócenia podróży do Zakopanem, a tegoroczny sezon wakacyjny przyniósł prawdziwie rekordowe liczby przejazdów. Dość powiedzieć, że zaledwie dwa tygodnie temu - w sierpniowy weekend - obiema nitkami przejechało 38 091 samochodów.
Niewiele gorzej wypadła niedziela, podczas której z tunelu na Zakopiance skorzystało 38 024 pojazdów. Jak się jednak okazało - na poprawę tych wyników nie trzeba było długo czekać.
Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, pomimo zakończonych wakacji ruch w kierunku Tatr wciąż nie maleje. Ostatnie upały i utrzymująca się ładna pogoda skłoniły wielu turystów do wypoczynku w zimowej stolicy Polski. To z kolei skutkowało nowym rekordem tunelu na Zakopiance.
Tunel jest monitorowany i działa w nim odcinkowy pomiar prędkości. System zlicza wszystkie przejeżdżające między Naprawą a Skomielną Białą samochody. Okazało się, że w niedzielę przejechało nim aż 40 524 pojazdów.
Rekord liczby samochodów padł także na jednej nitce tunelu w stronę Krakowa - prawie 28 tys. pojazdów. Poprzedni rekord na jednej nitce zanotowano 15 sierpnia i wyniósł 24 tys. 566 pojazdów.
Jak informuje GDDKiA, budowa tunelu nie kończy projektu rozbudowy ekspresowej Zakopianki. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w przyszłym roku kierowcy będą mogli skorzystać z kolejnego odcinka dwupasmowej drogi pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Wciąż trwają także ustalenia dotyczące przebudowy ostatniego - z reguły najczęściej zakorkowanego - odcinka trasy do Zakopanego.