Budowa autostrad

Na nowym odcinku drogi S19 powstanie jeden z najwyższych wiaduktów w Polsce

​Podpisano umowę na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19. Trasa ma 18 kilometrów i pobiegnie z Dukli do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku, stanowiąc element drogi Via Carpatia.

Drogę wybuduje firma Polaqua. Koszt budowy, ze względu na bardzo skomplikowany teren, przez który pobiegnie droga, przekroczy 1,5 mld zł (umowa opiewa na 1 541 121 487,77 zł).

18 km drogi S19 za 1,5 mld zł

Inwestycja będzie prowadzona w systemie Projektuj i Buduj. To znaczy, ze wykonawca najpierw będzie musiał przygotować projekt wykonawczy, a następnie przystąpi do budowy. Na koniec będzie musiał uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Zgodnie z umową, ma to nastąpić nie później niż po 42 miesiącach od podpisania umowy, przy czym z czasu tego wyłącza się okres zimowy (od 1 grudnia do 31 marca), ale wyłącznie w okresie robót budowlanych, a nie projektowych.

Reklama

Piętnaście estakad, dziesięć mostów. To nie będzie łatwa budowa

Inwestycja obejmie wybudowanie ponad 18 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o dwóch pasach ruchu. Na trasie powstanie aż piętnaście estakad (najdłuższa będzie miała 1,1 km długości i aż 35 metrów wysokości), dziesięć mostów, sześć wiaduktów, sześć przejść dla zwierząt, cztery miejsca do kontroli i ważenia samochodów oraz węzeł drogowy Barwinek.

Osuwiska, góry i doliny

Teren, przez który pobiegnie nowa droga charakteryzuje się różnorodnym i skomplikowanym ukształtowaniem, przechodząc na przemian przez wzniesienia i doliny, które w przeważającej części są głębokimi jarami z płynącymi po ich dnie rzeczkami i strumykami. 

Specyficzne ukształtowanie terenu skutkuje występowaniem w sumie 19 obszarów osuwiskowych. W ramach rozpoznania geologicznej budowy podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto prowadzono monitoring osuwisk. W ramach przygotowań do ogłoszenia przetargu GDDKiA w sumie wykonała około 1640 otworów badawczych o łącznym metrażu 23 400 mb i głębokości od 3 do 46 m. Wykonano również ok. 780 sondowań badawczych o łącznym metrażu 4500 mb i głębokości od 1 do 22 m.   

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg | droga s19 | Via Carpatia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy