Droga S5 będzie dłuższa o niemal 60 km. Już za 5 lat...
Przetarg na budowę ostatnich czterech odcinków drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim o łącznej długości 57,2 km ogłosił w środę oddział GDDKiA w Bydgoszczy. Przed tygodniem ogłoszono postępowanie dotyczące trzech pierwszych fragmentów trasy.
W obecnym przetargu ma zostać wyłoniony wykonawca odcinków drogi S5: Aleksandrowo - Tryszczyn (14,7 km), Tryszczyn - Białe Błota (13,5 km), Białe Błota - Szubin (9,7 km) i Szubin - Jaroszewo (19,3 km).
Przetarg ma charakter ograniczony, co oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w ogłoszeniu.
Wcześniej oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na budowę odcinków drogi od autostrady w Nowych Marzach do Dworzyska (23,3 km), od Dworzyska do Aleksandrowa k. Bydgoszczy (22,4 km) i od Jaroszewa do granicy z woj. wielkopolskim (25,1 km).
Pierwotnie GDDKiA planowała podzielenie budowy S-5 w regionie kujawsko-pomorskim na pięć odcinków, ale ostatecznie zdecydowano się na siedem odcinków.
Długość drogi S5 w woj. kujawsko-pomorskim wyniesie prawie 130 km. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości oraz pasy awaryjne o szerokości 2,5 m.
W ramach inwestycji m.in. zostaną zbudowane węzły drogowe i przebudowane już istniejące, powstaną obiekty inżynierskie, przebudowana będzie dotychczasowa sieć dróg publicznych, zostaną zbudowane drogi dojazdowe, serwisowe i przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i bariery ochronne oraz powstaną miejsca obsługi podróżnych.
Według planów prace projektowe związane z S5 w województwie kujawsko-pomorskim rozpoczną się w 2015 r., a budowa potrwa od 2016 do 2019 r.