Coraz bliżej budowy kolejnego odcinka drogi S61

Pięć konsorcjów i firm chce zaprojektować i zbudować 18-km odcinek trasy S61 Via Baltica od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła w środę przetargowe oferty.

Zanim maszyny wyjadą w teren jeszcze trochę minie
Zanim maszyny wyjadą w teren jeszcze trochę minieWojciech StróżykReporter

Najtańszą ofertę - 333,2 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. z Zawiercia - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski. Najdroższą - firma PORR S.A. - 415,57 mln. zł.

Na to zadanie drogowcy planowali przeznaczyć ponad 415,5 mln zł.

Malinowski poinformował, że oferenci przedstawili różne propozycje w innych kryteriach przetargowych niż cena i będzie to po raz pierwszy brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Cena stanowi 60 proc. kryteriów oceny.

Malinowski przypomniał, że w trakcie wyboru wykonawców są dwa odcinki S61: Kolno - Stawiski (przetargowe oferty otwarto 15 maja) oraz Stawiski - Szczuczyn, na który oferty otwarto w środę. "W najbliższych tygodniach planowane jest podpisanie umowy na projekt i budowę drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna" - poinformował Malinowski.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas