Budowa autostrad

Białystok zyska ekspresową obwodnicę

​Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę fragmentu drogi ekspresowej S19 oraz odcinka drogi krajowej nr 65, które utworzą Południową Obwodnicę Białegostoku.

Przetarg obejmuje dwa zadania:


- S19 od węzła Białystok Zachód  do węzła Księżyno (16,6 km),
- S19 od węzła Księżyno do węzła Białystok Południe  (7,9 km), wraz z budową DK65 od węzła Białystok Południe do planowanego ronda w rejonie Grabówki (13,6 km) - wylot z Białegostoku w kierunku granicy z Białorusią.

Inwestycja będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj. Podpisanie umów zaplanowano na IV kw. 2020 r., uzyskanie zezwolenia na realizacje inwestycji drogowej przewidziane jest na II kw. 2022 r., a  budowa na lata 2022-2024.

W ramach inwestycji powstaną dwa dwujezdniowe fragmenty drogi ekspresowej S19, przystosowane do ciężkiego ruchu. Rodzaj konstrukcji nawierzchni, beton cementowy czy asfalt, wybierze wykonawca. Na trasie  powstaną 3 węzły:

- Białystok Księżyno, skrzyżowanie   z drogą wojewódzką nr 678,
- Białystok Starosielce, połączenie z jedną  z głównych ulic Białegostoku - ul. Popiełuszki,
- Węzeł Białystok Południe, skrzyżowanie z DK65, węzeł zapewni relację Białystok - Lublin oraz do granicy państwa w Bobrownikach.

Odcinek DK65 przy węźle Białystok Południe będzie dwujezdniowy na długości ok. 1 km.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy