Toyota tworzy nowy zespół rajdowy
Zaangażowanie Toyoty w sporty samochodowe nadal rośnie. Nadchodzący Rajd Australii będzie miejscem debiutu nowego zespołu rajdowego - Toyota Gazoo Racing Australia. Wspierana oficjalnie przez japońską markę ekipa wystawi do rywalizacji Toyotę Yaris AP4, którą poprowadzi młody australijski kierowca, Harry Bates.

Szefem zespołu rajdowego Toyota Gazoo Racing Australia zostanie doświadczony zawodnik rajdowy od lat związany z Toyotą, Neal Bates. Urodzony w 1965 roku kierowca czterokrotnie sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Australii i rywalizował za kierownicą takich samochodów jak Toyota Celica GT-Four, Corolla WRC, Corolla Sportivo Turbo i Corolla S2000. Bates ma za sobą także starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata, gdzie reprezentował nie tylko swój własny zespół Neal Bates Motorsport, ale także barwy Toyota Team Europe i Toyota Castrol Team. Teraz rodzinną tradycję ścigania się za kierownicą Toyot kontynuują synowie Batesa, Harry i Lewis. Podobnie jak w przypadku firmy Neal Bates Motorsport, siedziba zespołu Toyota Gazoo Racing Australia będzie znajdowała się w stolicy Australii, Canberze.
Rajd Australii będzie nie tylko ostatnią rundą Rajdowych Mistrzostw Świata, ale również Rajdowych Mistrzostw Australii (ARC). Toyota Yaris AP4 w barwach Gazoo Racing pozwoli więc Harry’emu Batesowi rywalizować zarówno w WRC2 jak i ARC. A 23-letni kierowca ma o co walczyć, bowiem obecnie zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Australii i ciągle ma szanse na mistrzowski tytuł. Bates zadebiutował w ARC w 2015 roku i od tamtego czasu odniósł cztery zwycięstwa i 9 razy stawał na podium. W tym sezonie Harry rywalizował rajdowym Yarisem wspieranym przez Toyota Genuine Parts. Młody kierowca ma za sobą również starty w cyklu wyścigowym Toyota 86 Racing Series.
Toyota Yaris AP4












W przyszłym sezonie zespół rajdowy Toyota Gazoo Racing Australia wystawi do rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Australii także drugą Toyotę Yaris AP4. Za kierownicą samochodu usiądzie Lewis Bates, młodszy o dwa lata brat Harrego. Lewis, który w ARC zadebiutował w ubiegłym sezonie, również rywalizuje o punkty w klasyfikacji generalnej krajowego cyklu. Młody kierowca Toyoty Corolli 2000 aktualnie zajmuje 6. miejsce w tabeli.
Rajdową Toyotę Yaris AP4 australijskiego zespołu napędza 4-cylindrowy, benzynowy silnik 1.6 z turbosprężarką Garrett 2560, wytwarzający maksymalną moc 305 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej skrzyni Sadev. Auto wyposażono również w czterotłoczkowe hamulce z tarczami o wymiarach 300 x 30 mm oraz niezależne zawieszenie oparte na kolumnach McPhersona.