Toyota GR Yaris CUP wystartuje na Torze Łódź

Już w czwartek, 30 września właściciele sportowego GR Yarisa spotkają się na Torze Łódź na pierwszej edycji Toyota GR Yaris CUP. Jest to nowa impreza w kalendarzu, podczas której kierowcy hot hatcha Toyoty z napędem AWD będą mogli poćwiczyć umiejętności sportowej jazdy pod okiem instruktorów, lepiej poznać swój samochód oraz wziąć udział w rywalizacji na torze z profesjonalnym pomiarem czasu. Instruktorzy Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Łódź podczas szkolenia skupią się na tym, jak w pełni wykorzystywać możliwości napędu i układu jezdnego GR Yarisa.

Uczestnicy walczący o puchar Toyota GR Yaris CUP otrzymają transpodery indukcyjne Tag Heuer do profesjonalnego pomiaru czasu. Przejazdy odbędą się pod okiem instruktorów, którzy skupią się na nauce optymalizacji toru jazdy. Pierwsza seria startów odbędzie się zgodnie z kierunkiem toru, a druga w rewersie. Wyniki rywalizacji będzie można śledzić on-line oraz na wyświetlaczu w budynku Toru Łódź.

Treningi z pomiarem czasu zostaną poprzedzone dynamicznym szkoleniem doskonalenia techniki sportowej jazdy, w którym kierowcy zmierzą się ze slalomem na płycie poślizgowej i na przyczepnej nawierzchni, przejazdem przez sekcję zraszanych zakrętów oraz poślizgiem bocznym. W czasie tych zadań będą ćwiczyli panowanie nad swoimi samochodami zarówno z włączonymi systemami bezpieczeństwa, jak i po ich wyłączeniu.

Reklama

Uczestnicy będą mogli skorzystać z pełnej infrastruktury obiektu: sali konferencyjnej, prostokątnej i owalnej płyty poślizgowej, sekcji zraszanych zakrętów oraz z toru o 17 zakrętach i długości 1,5 km. W pierwszej edycji Toyota GR Yaris CUP weźmie udział maksymalnie 21 kierowców. Rezerwacji można dokonać na stronie Toru Łódź. Koszt uczestnictwa wynosi 899 zł.

Drogowy hot hatch stworzony do motorsportu

GR Yaris to samochód homologacyjny rajdowego Yarisa WRC nowej generacji. 261-konny sportowy hatchback z napędem na cztery koła GR-FOUR został tak skonfigurowany, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.

GR Yaris powstał we współpracy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Jest to zupełnie nowy projekt, odrębny od Yarisa czwartej generacji. Auto zostało opracowane w technologii TNGA i powstało dzięki połączeniu platformy GA-B Yarisa i GA-C Corolli, co umożliwiło wyposażenie go w unikalny napęd na cztery koła GR-FOUR. Wiele uwagi poświęcono ograniczeniu masy i aerodynamice nadwozia.

Samochód otrzymał 261-konny, turbodoładowany silnik 1,6 l o trzech cylindrach, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 5,2 s. GR Yaris waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 230 km/h.

GR Yaris jest w sprzedaży na polskim rynku od 2020 roku. Jest to model o limitowanej produkcji, zaś całkowita pula ponad 750 egzemplarzy przeznaczonych do tej pory na polski rynek została już kupiona lub zarezerwowana. Obecnie salony przyjmują zamówienia na egzemplarze, które trafią do Polski w nadchodzących miesiącach. Sportowy hatchback będzie produkowany do końca 2022 roku.

MotorSportNews.pl

***

Dowiedz się więcej na temat: Toyota | Toyota Yaris
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy