Rajdowy Puchar Peugeota
W kwietniu, podczas Rajdu Krakowskiego, zainaugurowana zostanie kolejna edycja Rajdowego Pucharu Peugeot. 106-tki Rallye, w których to samochodach zawodnicy odnosili w ostatnich latach spektakularne sukcesy - zajmowali nawet miejsca w pierwszej "10" klasyfikacji generalnej poszczególnych eliminacji Mistrzostw Polski, zastąpi model 206 XS.
Nowy samochód rajdowy, w przeciwieństwie do poprzednika, posiada homologację grupy A. Co jest istotne - jest on w pełni przygotowany do startów w Polsce.
Tegoroczna edycja RPP cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Chętnych do zakupu "rajdówki" po promocyjnej cenie, było znacznie więcej niż samochodów. Podczas inauguracyjnego spotkania zawodników potrzebne było więc losowanie. Podobnie jak przed rokiem, załogi rywalizować będą w ośmiu rundach. Do końcowej klasyfikacji liczyć się będzie suma uzyskanych punktów ze wszystkich startów. Zmieniony też został system punktacji - zamiast 50 punktów, najlepsza załoga może uzyskać ich 25.
Każda runda RPP jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS. Oznacza to, że zawodnicy rywalizują też o tytuły mistrzów kraju. Jednocześnie Peugeot Polska przewidział dla uczestników nagrody finansowe zarówno w każdych zawodach jak też na koniec sezonu. Nagrodą dla zwycięzcy sezonu jest samochód Peugeot 206 1.4.
Ideą pucharu jest stworzenie jednakowych warunków wszystkim startującym. Stąd rywalizacja odbywać się będzie w oparciu o szczegółowy Regulamin Techniczny. Nad jego przestrzeganiem czuwać będzie Komisarz Techniczny Peugeot Polska, Grzegorz Targaszewski.
Nowy samochód rajdowy, w przeciwieństwie do poprzednika, posiada homologację grupy A. Co jest istotne - jest on w pełni przygotowany do startów w Polsce. Od początku bowiem był testowany na naszych drogach, pod okiem fachowców z Peugeot Sport z Francji. Dzięki temu udało się odpowiednio dobrać np. zawieszenia, uzyskać wiele doświadczeń czysto technicznych, które powinny być bardzo pomocne zawodnikom.
Model 206 XS jest wyposażony w szesnastozaworowy silnik o pojemności skokowej 1587 ccm i mocy 130 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 169 Nm przy 4100 obr./min. Pięciobiegowa skrzynia biegów posiada krótsze niż w pojeździe seryjnym przełożenia. W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny Pseudo McPherson i stabilizator; w tylnym - wahacze wleczone, drążki skrętne i stabilizator. Przednie, wentylowane tarcze hamulcowe mają średnice 283 mm, tylne 247 mm (z korektorem siły hamowania regulowanym ręcznie). Wszystkie samochody przygotowane zostały w Serwisie Peugeot Sport Polska w Warszawie przy Al. Krakowskiej 7.
Wstępna lista kierowców uczestniczących w Rajdowym Pucharze Peugeot’2002 (wg. kolejności alfabetycznej):
Piotr Adamus
Krzysztof Baranowski
Grzegorz Grzyb
Maksymilian Kiljanowski
Maciej Kucharczyk
Marcin Majcher
Michał Nowosiadły
Marcin Pasecki
Mariusz Pelikański
Adam Pol
Dariusz Poloński
Robert Ramuzga
Andrzej Spława-Neyman
Jacek Stroński
Łukasz Szterleja
Adam Wrocławski
Lista rezerwowa: Marcin Dobrowolski i Adam Dzitko
Kalendarz rozgrywek:
12-13 kwietnia - Rajd Krakowski
3-4 maja - Rajd Elmot
7-9 czerwca - Rajd Polski
28-29 czerwca - Rajd Kormoran
16-17 sierpnia - Rajd Rzeszowski
6-7 września - Rajd Wisły
27-28 września - Rajd Karkonoski
25-26 października - Rajd Warszawski
Punktacja (miejsce i punkty):
1 - 25 pkt.
2 - 22 pkt.
3 - 20 pkt.
4 - 18 pkt.
5 - 16 pkt.
6 - 14 pkt
7 - 12 pkt.
8 - 10 pkt.
9 - 8 pkt.
10 - 6 pkt.
11 - 5 pkt.
12 - 4 pkt.
13 - 3 pkt.
14 - 2 pkt.
15 - 1 pkt.
NAGRODY
Klasyfikacja każdych zawodów (miejsce i wysokość kwoty):
1 - 3 100 zł
2 - 2 500 zł
3 - 1 900 zł
4 - 1500 zł
5 - 1 200 zł
6 - 1 000 zł
7 - 1 000 zł
8 - 1 000 zł
Klasyfikacja końcowa:
1 - samochód Peugeot 206 1,4 (podatek odprowadza Peugeot Polska)
2 - 18 000 zł
3 - 12 000 zł