Rajdowe MŚ . Zakaz informowania o tempie rywali
Światowa Rada Sportów Motorowych FIA od sezonu 2015 wprowadziła w rajdowych mistrzostwach świata zakaz podawania załogom podczas walki na odcinkach specjalnych międzyczasów uzyskiwanych przez rywali.
Międzyczasy, które pojawiały się na ekranie wyświetlacza umieszczonego przed pilotem ułatwiały kontrolowanie tempa jazdy i pokazywały dystans dzielący od konkurentów. Dzięki temu łatwiej było utrzymać przewagę nad rywalami i zapewnić sobie zwycięstwo.
Przed pojawieniem się elektronicznych systemów informacyjnych, międzyczasy były podawane załogom na tablicach ustawianych przy trasie odcinka specjalnego. Ten archaiczny sposób informowania także został zabroniony.
Zdaniem FIA zakaz informowania o tempie jazdy rywali zdecydowanie uatrakcyjni rajdy. Zakaz obejmuje tylko załogi na trasie, informacje będą mogły otrzymywać teamy i kibice. Zakaz nie obejmuje informacji związanych z bezpieczeństwem, m.in. o wypadkach na trasie i przerwaniu odcinka specjalnego. Karą za złamanie zakazu może być nawet wykluczenie załogi i całego zespołu z imprezy.
Nowelizacja przepisów rajdowych mistrzostw świata objęła także procedurę startową. Każda załoga, która w okresie 20 s od komendy nie opuści strefy, zostanie obligatoryjnie wycofana.
Mistrzem świata w sezonie 2014 został drugi raz z rzędu Francuz Sebastien Ogier z zespołu Volkswagen Motorsport. Drugie miejsce wywalczył drugi kierowca tej ekipy Fin Jari-Matti Latvala, a trzecie Norweg Andreas Mikkelsen (wszyscy VW Polo WRC). Robert Kubica (Ford Fiesta WRC) został sklasyfikowany na 16. pozycji.