Rajd Akropolu: Martin prowadzi po II etapie
Markko Martin jadący Fordem Focusem WRC prowadzi po II etapie (15 rozegranych OS-ów) Rajdu Akropolu - 6. eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata 2003.
Estończyk wyprzedza o 55,8 s Carlosa Sainza (Citroen Xsara WRC) i o 1.17,0 Petera Solberga (Subaru Impreza WRC). Tomasz Kuchar jest 15.
Martin, który prowadził także po siedmiu piątkowych próbach, jest więc blisko pierwszego w karierze zwycięstwa w RMŚ. Estończyka dzieli od niego osiem OS-ów, które rozegrane zostaną w niedzielę. Martin wygrał cztery z ośmiu rozegranych w sobotę odcinków specjalnych i ma dość komfortową przewagę nad Sainzem, który z 4. miejsca na początku dnia awansował na pozycję wicelidera. Hiszpanowi może natomiast zagrozić dobrze spisujący się Norweg Solberg, tracący do Sainza 21,2 s.
Szóstą lokatę - ze stratą ponad dwóch minut do lidera, ale tylko pięciu sekund do 5. Tommi Makinena (Subaru Impreza WRC) - zajmuje lider klasyfikacji MŚ kierowców Richard Burns. Awans Anglika w klasyfikacji został zatrzymany przez problemy ze skrzynią biegów w jego Peugeocie 206 WRC. Burns nie może użyć więcej zapasowych elementów do tej części, bowiem wykorzystał już limit wyznaczony przez FIA.
Problemy ze skrzynią biegów prześladowały także Harri Rovanperę. Fin jadący Peugeotem 206 WRC, który po I etapie był zaledwie 4,8 s za Martinem, spadł na 7. miejsce i traci teraz do Estończyka 3,5 minuty.
W silnej stawce rywali bardzo dobrze radzi sobie Tomasz Kuchar. Nasz jedynak w Rajdzie Akropolu awansował w trakcie sobotnich odcinków specjalnych z 18. na 15. pozycję. Jadący Fordem Focusem WRC Polak na 16. super-OS-ie (Lilea-Parnassos 2 - 2 km) zdołał "wykręcić" nawet siódmy czas.
Kuchar był zadowolony z sobotnich prób, które - jego zdaniem - były dla niego o wiele korzystniejsze niż piątkowe. - Jechaliśmy znacznie szybciej, nie było żadnych poważnych problemów technicznych, bo różne skrzywienia, zgniecenia, czy obtarcia są po prostu standardem - powiedział Polak. - Zanotowaliśmy kilka dobrych czasów, raz 10, raz 12, a na tym ostatnim odcinku nawet 7. Generalnie jechaliśmy dziś kontaktowo z wszystkimi kierowcami prywatnymi, z czego się bardzo cieszę. Oczywiście był to także efekt warunków drogowych. Niestety trasa, którą mamy pokonać jutro, jest zdecydowanie najtrudniejsza, dla kierowców i dla samochodów.
Klasyfikacja po II etapie (15 OS-ów) 1. Markko Martin (Estonia/Ford Focus) 0.25,8 2. Carlos Sainz (Hiszpania/Citroen Xsara) str.55,8 3. Petter Solberg (Norwegia/Subaru Impreza) 1.17,0 4. Colin McRae (W.Brytania/Citroen Xsara) 1.33,6 5. Tommi Makinen (Finlandia/Subaru Impreza) 2.05,0 6. Richard Burns (W.Brytania/Peugeot 206) 2.10,7 7. Harri Rovanpera (Finlandia/Peugeot 206) 3.31,1 8. Gilles Panizzi (Francja/Peugeot 206) 3.34.9 9. Didier Auriol (Francja/Skoda Octavia) 4.12,9 10. Roman Kresta (Czechy/Peugeot 206) 7.22,1 ... 15. Tomasz Kuchar (Polska/Ford Focus) 14.46,5