Monte Carlo: Zwycięstwo Sebastiena Loeba

Sebastien Loeb wygrał Rajd Monte Carlo, pierwszą eliminacji rajdowych mistrzostw świata. Francuz wyprzedził Brytyjczyka Colina McRae i Hiszpana Carlosa Sainza. Wszyscy jechali Citroenami Xsara WRC.

Sebastien Loeb wygrał Rajd Monte Carlo, pierwszą eliminacji rajdowych mistrzostw świata. Francuz wyprzedził Brytyjczyka Colina McRae i Hiszpana Carlosa Sainza. Wszyscy jechali Citroenami Xsara WRC.

Ostatni odcinek specjalny wygrał Carlos Sainz, dzięki czemu w klasyfikacji generalnej "rzutem na taśmę" wyprzedził Markko Martina i wskoczył na podium. Estończyk na ostatnim oesie był drugi, stracił tylko 6,7 s, a do najniższego stopnia podium - po przejechaniu 409 kilometrów oesowych - zabrakło mu 3,3 sek!

Trzeci na mecie 14. odcinka był drugi kierowca Forda - Francois Duval (strata 12,4 s). Czwarty przyjechał Colin McRae, dopiero 7. - Sebastien Loeb, który stracił aż 25,3 s.

Niedzielne odcinki specjalne były równie ciekawe jak wcześniejsze. Choć z rezerwą pojechali mający

bezpieczną przewagę Loeb i McRae, do samego końca walka toczyła się miedzy Sainzem, który stracił 3. miejsce po oesie 11, a Martinem. Ekipa Forda udowodniła, że może być groźna w tym sezonie, a warto pamiętać, że od trzeciej eliminacji MŚ Martin, Duval i Hirvonen dysponować będą Focusami w nowej specyfikacji.

Dla Sebastiena Loeba zwycięstwo w Monte Carlo miało dodatkowy podtekst. W zeszłym roku również okazał się najszybszy, został jednak ukarany za przekroczenie regulaminu i w efekcie utracił zwycięstwo.

- Osiągnęlismy świetny wynik - powiedział szef ekipy Citroena, Guy Frequelin.

- Cieszy on tym bardziej, że Monte Carlo jest bardzo trudnym rajdem, w którym nigdy nie wiadomo na co natrafi się na trasie.

- Musimy jednak pamiętać, że jesteśmy młodym zespołem, któremu ciągle brakuje doświadczenia. To świetnie móc zobaczyć trzech naszych kierówców na podium, jednak zimowy Rajd Szewcji, to zupełnie inna historia. Na pewno lepiej radzimy sobie na asfalcie niż śniegu - dodał Frequelin.

Zgodnie z nowym regulaminem punkty otrzymało pierwszych ośmiu kierowców: Loeb - 10, McRae - 8, Sainz (wszyscy Citreon) - 6, Martin (Ford) - 5, Burns (Peugeot) - 4, Robert (prywatny Peugeot 206) - 3, Duval (Ford) - 2, Schwarz (Hyundai) - 1

Klasyfikacja producentów: Citroen 18, Ford 10, Peugeot 6, Hyundai 3, Skoda 2 pkt.

Zobacz galerię z Rajdu Monte Carlo 2003

Wyniki Rajdu Monte Carlo (14 OS-ów):
 1. LOEB     Citroen       4h29'11"4  85.3 km/h 
 2. McRAE    Citroen       + 00'38"1 
 3. SAINZ    Citroen       + 00'52"2 
 4. MARTIN   Ford          + 00'55"5 
 5. BURNS    Peugeot       + 03'16"5 
 6. ROBERT   Peugeot       + 05'16"7 
 7. DUVAL    Ford          + 05'17"1 
 8. SCHWARZ  Hyundai       + 06'42"3 
 9. AURIOL   Skoda         + 07'13"8 
10. KRESTA   Peugeot       + 07'50"9 
 
Klasa Super 1600:
1. TIRABASSI     Renault Clio   5h12'36"1  73.5 km/h 
2. KATAJAMAKI    VW Polo        + 03'21"7  
3. LIGATO        Fiat Punto     + 05'16"7
4. BROCCOLI      Opel Corsa     + 07'26"8  
5. AAVA          Suzuki Ignis   + 08'48"6 
6. CECCATO       Fiat Punto     + 09'20"2 
7. SEBALJ        Renault Clio   + 12'23"9  
8. BALDACCI      Fiat Punto     + 15'13"8
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: podium | Fiat | Sebastien Loeb | rajd | Citroen | sainz | Ford | Peugeot | loeb | monte carlo | Rajd Monte Carlo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy