Jurczak przed Kormoranem

W ostatnich dniach czerwca, 28 i 29.06.2003 r., załogi biorące udział w trzeciej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, staną na starcie 29 Rajdu Kormoran, rozgrywanego tradycyjnie na drogach wokół Olsztyna. Wśród startujących zobaczymy także załogę Fiat Auto Poland - Damiana Jurczaka i Ryszarda Ciupkę, prowadzących Fiata Punto Super 1600

W ostatnich dniach czerwca, 28 i 29.06.2003 r., załogi biorące udział w trzeciej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, staną na starcie 29 Rajdu Kormoran, rozgrywanego tradycyjnie na drogach wokół Olsztyna. Wśród startujących zobaczymy także załogę Fiat Auto Poland - Damiana Jurczaka i Ryszarda Ciupkę, prowadzących Fiata Punto Super 1600

Liderzy klasy Trofeum 1600 objęli prowadzenie w tegorocznych rozgrywkach po niezwykle dramatycznym Rajdzie Polski, drugiej eliminacji RSMP. Na liczącej prawie 800 km trasie, podzielonej na 19 odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 300 km, trwała zacięta walka. Zawodnicy klasy Trofeum 1600 stworzyli pasjonujące widowisko, trzymające w napięciu od startu do mety rajdu. Próby sportowe najszybciej pokonał Grzegorz Grzyb, ale silnik jego Peugeota 206 zamilkł przed ostatnią strefą serwisową. Zawodnik nie uruchomił samochodu, ale korzystał z niedozwolonej pomocy i został przez sędziów wykluczony z zawodów. W tej sytuacji pierwsze miejsce przypadło Damianowi Jurczakowi w Fiacie Punto, a drugie Piotrowi Adamusowi w Oplu Corsie. Załoga Jurczak / Ciupka, dzięki punktom zdobytym za drugą lokatę w Rajdzie Elmot i wygraną w Rajdzie Polski, objęła prowadzenie w klasie Trofeum 1600.

Reklama

Rajd Polski to najbardziej prestiżowa impreza rajdowa w naszym kraju, a jednocześnie eliminacja Mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku trudności. Ale trudna technicznie trasa, stawiająca najwyższe wymagania od strony nawigacyjnej i sportowej, była tylko jednym z czynników, gwarantującym wysoki poziom sportowy i maksymalną dawkę emocji. Kolejny to upalna pogoda, dekoncentrująca kierowców i pilotów. Spektakularne kraksy, na szczęście niegroźne w skutkach dla zawodników, oraz dramaty związane z awariami samochodów, towarzyszyły rywalizacji w tegorocznym Rajdzie Polski. Do mety dotarło tylko 38 aut, mniej niż połowa z tych, które ruszyły z rampy startowej w Kłodzku. Tym cenniejszy wydaje się sukces załogi Fiat Auto Poland, osiągnięty dzięki dobrej jeździe Damiana Jurczaka i Ryszarda Ciupki oraz niezawodności Fiata Punto Super 1600, dostarczonego przez włoską stajnię tuningową Procar.

Liderzy klasy Trofeum 1600 mają przed sobą kolejny, trzeci już w tym sezonie start w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Rajd Kormoran to jedyna w sezonie eliminacja, rozgrywana na nawierzchniach szutrowych. Damian Jurczak i Ryszard Ciupka nie ukrywają, że w takich warunkach czują się znakomicie. Szybką jazdę po odcinkach specjalnych wokół Olsztyna, Dobrego Miasta, Barczewa i Pasymia ma im umożliwić Fiat Punto w wersji szutrowej, przygotowany specjalnie na tę imprezę przez firmę Procar.

Start Rajdu Kormoran przewidziano na sobotę 28.06.2003 r. o godz. 9:00 na stadionie OSiR w Olsztynie przy Al. Piłsudskiego 29. Zawodnicy, a wśród nich załoga Fiat Auto Poland wspomagana przez Fiat Bank Polska i Pirelli, ruszą do pierwszego etapu liczącego ok. 280 km, podzielonego na 4 odcinki specjalne o łącznej długości ponad 93 km. Drugi etap rozpocznie się w niedzielę 29.06.2003 r. o godz. 9:00. Będzie miał blisko 270 km i cztery odcinki specjalne o łącznej długości ponad 80 km. Pierwsze załogi osiągną metę na stadionie OSiR w Olsztynie w niedzielę 29.06.2003 r. ok. godz. 14:30. Na dzień przed rajdem, 27.06.2003 r. o godz. 17:00 w Olsztynie zostanie rozegrany prolog, nie wliczany do klasyfikacji zawodów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiata | Fiat Punto | Olsztyn | auto | Fiat | kormoran
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy