Ford Fiesta ST RX - szybszy od bolidu F1!

Wyglądem niewiele różni się od seryjnego Forda Fiesty, a to jedna z najszybszych wyścigówek świata. Moc ponad 600 KM i potężna turbosprężarka sprawiają, że samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w niecałe 2 sekundy, czyli szybciej, niż bolid F1.

Takim pojazdem Martin Kaczmarski startuje w tegorocznych Mistrzostwach Europy FIA Rallycross w najwyższej klasie pojazdów - Supercar. Został on zbudowany w szwedzkim warsztacie Olsbergs MSE Sweden, który specjalizuje się w konstruowaniu sportowych aut na bazie Fordów. Pracują w nim takie osobistości z branży, jak Marcus Gronholm czy Andreas Eriksson.

- Mój nowy samochód, Fiesta ST RX, to prawdziwa bestia. Testujemy go regularnie od początku marca, jesteśmy już po pierwszych zawodach i za każdym razem czymś mnie zaskakuje. 600 KM wyciągnięte z dwulitrowego silnika i potężna turbosprężarka robią swoje. Nie licząc dragsterów, samochody kategorii Supercar do rallycrossu to najlepiej przyspieszające pojazdy na świecie. Przeciążenia są takie, że naprawdę robi się ciemno przed oczami - wyjaśnia Martin.

Reklama

Rallycross to bezpośrednia walka kierowców w krótkich, ale ostrych wyścigach rozgrywanych w większości na zamkniętych torach. Rywalizacja "bok w bok" oraz kontakt pomiędzy samochodami sprawia, że jest to obecnie jedna z najbardziej emocjonujących i widowiskowych odmian motorsportu. Rallycrossowe szaleństwo powoli ogarnia kolejne kraje, a w zawodach tego typu biorą udział światowej klasy kierowcy jak Petter Solberg, Sebastien Loeb czy Ken Block.

Martin Kaczmarski to polski kierowca rajdowy i wyścigowy młodego pokolenia. W latach 2013-2014 startował w Pucharze Świata FIA samochodów terenowych Cross Country regularnie zajmując miejsca na podium. W styczniu 2014 roku w wieku 23 lat wystartował w Rajdzie Dakar, w którym zajął 9. miejsce. Od 2015 roku ściga się w Rallycrossie - początkowo w lżejszej klasie RX Lites, w której zajął miejsce w pierwszej 10. klasyfikacji generalnej sezonu.

Ford Fiesta ST RX (Supercar)

0-100 km/h w 1,9 sekundy

Czterocylindorwy silnik 2,0 l

Moc ok. 600 KM

Napęd na 4 koła

Manualna, sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów

Waga ok. 1300 kg

Spalanie na poziomie 2 L na minutę.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy