Dwa mitsubishi w Katalonii, trzy na Cyprze
Zespół Marlboro Mitsubishi Ralliart zdobył na Korsyce punkty w pierwszym, całkowicie asfaltowym rajdzie w tym sezonie. O kolejne będzie walczył podczas również asfaltowego Rajdu Katalonii, w którym stale ulepszanego Mitsubishi Lancera WRC poprowadzą dwie "etatowe" załogi: Francois Delecour z Danielem Grataloup i Alister McRae z Davidem Seniorem.
O kolejne będzie walczył podczas również asfaltowego Rajdu Katalonii, w którym stale ulepszanego Mitsubishi Lancera WRC poprowadzą dwie "etatowe" załogi: Francois Delecour z Danielem Grataloup i Alister McRae z Davidem Seniorem. Samochód francuskiego duetu nosi numer "7", a ich brytyjskich kolegów oznaczony jest numerem "8".
Przed rajdem przeprowadziliśmy kolejne testy Mitsubishi Lancera WRC, ale ponieważ Rajd Katalonii dzieli od Rajdu Korsyki niewiele dni, więc zmiany w samochodzie nie będą duże. Odcinki specjalne są tutaj szybsze niż na Korsyce i przebiegają po szerszych i równiejszych drogach. Takie warunki powinny nam bardziej odpowiadać. Mam nadzieję, że w Katalonii zdobędę punkty nie tylko dla Mitsubishi, ale również w klasyfikacji indywidualnej - powiedział Francois Delecour, który w tym rajdzie startował już osiem razy i odniósł jedno zwycięstwo w 1993 roku.
Uważam, że znów poprawiliśmy samochód, a do dalszych ulepszeń przyczyni się także start w Rajdzie Katalonii. Wydaje mi się jednak, że samochód powinien być bardziej konkurencyjny w rajdach szutrowych, a po takich nawierzchniach będzie przebiegało pięć następnych po Hiszpanii rund mistrzostw świata - stwierdził z kolei Alister McRae
Wszystkie OS-y przebiegają po "asfaltach", ale próby sportowe pierwszego etapu w okolicach Tarragony mają bardziej przyczepną, szorstką nawierzchnię powodującą jednocześnie większe zużycie ogumienia. Drugi i trzeci etap na północ od Barcelony przebiega po gładkich nawierzchniach, a ewentualne opady deszczu mogą spowodować, że będzie bardzo ślisko. Testy przed rajdem przeprowadzaliśmy oczywiście w jednym i drugim regionie. Każda z prób sportowych w rajdzie przejeżdżana jest dwukrotnie. Zawodnicy, aby osiągnąć jak najlepszy czas "tną" niemal każdy zakręt wyjeżdżając często na nieutwardzone pobocza. W efekcie na asfaltowej nawierzchni znajduje się sporo piachu, błota i kamieni. Organizatorzy zapowiadają, że po pierwszym przejeździe każdego OS-u będą przeprowadzali czyszczenie nawierzchni, co przede wszystkim powinno poprawić bezpieczeństwo podczas drugiego przejazdu tej samej trasy - powiedział Derek Dauncey, menedżer zespołu Marlboro Mitsubishi Ralliart.
Na liście zgłoszeń widnieją jeszcze nazwiska czterech kierowców, którzy wystartują Mitsubishi Lancerami Evolution przygotowanymi w specyfikacji grupy A. Siedem załóg pojedzie natomiast Mitsubishi Lancerami grupy N. Rajd Katalonii nie jest eliminacją mistrzostw świata kierowców samochodów produkcyjnych (grupa N), ale drugą rundą mistrzostw świata juniorów (w ubiegłym roku super 1600)
Zespół Marlboro Mitsubishi Ralliart potwierdził dzisiaj, że w Rajdzie Cypru (19-21 kwietnia) trzeciego Lancera WRC w fabrycznych barwach poprowadzą Jani Paasonen i jego pilot Arto Kapanen. Fiński duet reprezentował już Marlboro Mitsubishi Ralliart podczas tegorocznego Rajdu Szwecji zajmując początkowo nawet czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej. Uszkodzenie jednego z kół spowodowało jednak znaczne straty czasowe i zepchnęło młodego fińskiego zawodnika na czternaste miejsce.
Już wcześniej potwierdzony został start Jani Paasonena w Rajdzie Finlandii, a rozważany jest także jego udział w innych rajdach o luźnych nawierzchniach. Dla Paasonena będzie to drugi start za kierownicą Mitsubishi Lancera WRC. Wcześniej startował głównie Mitsubishi Lancerem Evolution zdobywając w roku 2000 tytuł mistrza Finlandii grupy N.