Dolina śmierci to pikuś
Już za 3 dni rajd Dakar będzie przykuwał uwagę milionów ludzi na całym świecie. Poniżej prezentujemy kilka interesujących liczb związanych z rajdem.
8.59 minut wyniosła przewaga duetu fabrycznego Volkswagena - Ginela de Villiers / Dirka von Zitzewitza, gdy w 2009 roku odnieśli pierwsze zwycięstwo
w "Dakarze" samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Na drugim miejscu
w klasyfikacji znaleźli się ich koledzy z zespołu Mark Miller/ Ralph Pitchford
10 z 13 możliwych zwycięstw etapowych zapisał na swoim koncie Volkswagen
w 2009 roku
14 etapów zaplanowano w rajdzie Dakaru w dniach od 2 do 16 stycznia 2010
50 ton materiałów potrzebuje zespół Volkswagena na "Dakar" - od śrub i narzędzi, przez zapasowe koła do zup w proszku
80 osób liczy grupa Volkswagena, która będzie przemierzać Argentynę i Chile
w 23 samochodach serwisowych, aby wspierać pięć zespołów fabrycznych
- od mechaników przez managera teamu po fizjoterapeutę
100 razy bardziej sucha od Doliny Śmierci jest pustynia Atacama, na której rozegrane będą 4 z 14 etapów. Niektóre ze stacji meteorologicznych w tym regionie jeszcze nigdy nie zanotowały opadów deszczu
138 zespołów wystartuje w kategorii samochodów. W rajdzie weźmie udział także 50 samochodów ciężarowych, a także 184 motocykle i quady.
190 krajów transmituje relacje telewizyjne z Rajdu Dakar
300 KM - to moc silnika TDI w Volkswagenie Race Touareg 2
600 kilometrów liczy najdłuższy odcinek specjalny, najkrótszy ma 182 kilometry
4.726 metrów nad poziomem morza leży najwyższy punkt trasy rajdu - przełęcz San Francisco w Andach
5.000 pojedynczych części tworzy każdego z pięciu Volkswagenów Race Touareg, (silnik TDI o mocy 300 KM nie jest wliczony do tej liczby)
9.030 kilometrów wynosi całkowita długość trasy "Dakaru" 2010 - w tym 4.810 kilometrów odcinków specjalnych.