Dolina śmierci to pikuś

Już za 3 dni rajd Dakar będzie przykuwał uwagę milionów ludzi na całym świecie. Poniżej prezentujemy kilka interesujących liczb związanych z rajdem.

8.59 minut wyniosła przewaga duetu fabrycznego Volkswagena - Ginela de Villiers / Dirka von Zitzewitza, gdy w 2009 roku odnieśli pierwsze zwycięstwo

w "Dakarze" samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Na drugim miejscu

w klasyfikacji znaleźli się ich koledzy z zespołu Mark Miller/ Ralph Pitchford

10 z 13 możliwych zwycięstw etapowych zapisał na swoim koncie Volkswagen

w 2009 roku

14 etapów zaplanowano w rajdzie Dakaru w dniach od 2 do 16 stycznia 2010

50 ton materiałów potrzebuje zespół Volkswagena na "Dakar" - od śrub i narzędzi, przez zapasowe koła do zup w proszku

Reklama

80 osób liczy grupa Volkswagena, która będzie przemierzać Argentynę i Chile

w 23 samochodach serwisowych, aby wspierać pięć zespołów fabrycznych

- od mechaników przez managera teamu po fizjoterapeutę

100 razy bardziej sucha od Doliny Śmierci jest pustynia Atacama, na której rozegrane będą 4 z 14 etapów. Niektóre ze stacji meteorologicznych w tym regionie jeszcze nigdy nie zanotowały opadów deszczu

138 zespołów wystartuje w kategorii samochodów. W rajdzie weźmie udział także 50 samochodów ciężarowych, a także 184 motocykle i quady.

190 krajów transmituje relacje telewizyjne z Rajdu Dakar

300 KM - to moc silnika TDI w Volkswagenie Race Touareg 2

600 kilometrów liczy najdłuższy odcinek specjalny, najkrótszy ma 182 kilometry

4.726 metrów nad poziomem morza leży najwyższy punkt trasy rajdu - przełęcz San Francisco w Andach

5.000 pojedynczych części tworzy każdego z pięciu Volkswagenów Race Touareg, (silnik TDI o mocy 300 KM nie jest wliczony do tej liczby)

9.030 kilometrów wynosi całkowita długość trasy "Dakaru" 2010 - w tym 4.810 kilometrów odcinków specjalnych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dakar | doliny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy