Citroen i Hyundai zablokowały Volkswagena

Przedstawiciele zespołów rajdowych Citroen i Hyundai nie wyrazili zgody na wydanie przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) homologacji dla nowego Volkswagen Polo WRC 2017.

Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Polo WRCInformacja prasowa (moto)

Niemiecki team, który formalnie wycofał się po sezonie 2016 z rajdowych mistrzostw świata, wystąpił do FIA z prośbą o homologację nowego samochodu z pominięciem przepisu mówiącym o konieczności zarejestrowania zespołu producenckiego, który musi zaliczyć cały sezon startowy.

Aby taką zgodę otrzymać, wymagane jest - zgodnie z przepisami FIA - uzyskanie poparcia wszystkich teamów fabrycznych zgłoszonych do startu w całym cyklu.

Volkswagen starał się o zgodę po to, aby w niektórych tegorocznych rundach mistrzostw świata mógł pojechać trzeci kierowca ubiegłorocznego sezonu Norweg Andreas Mikkelsen.

"Ważne jest, aby wszyscy producenci przestrzegali ograniczeń. Przepisy muszą być takie same dla wszystkich" - podkreślili przedstawiciele Citroena.

"Startować trzeba we wszystkich rundach mistrzostw świata. Jeżeli Polo WRC pojedzie tylko w kilku wybranych, może odebrać punkty innym. Podobna sytuacja była w ubiegłym roku z Citroenem i wtedy VW był przeciwny" - wyjaśnił szef Hyundaia Michel Nandan.

Z dwóch pozostałych teamów fabrycznych, swojego stanowiska nie przedstawił M-Sport (Ford WRC), którego kierowcą jest w tym roku Francuz Sebastien Ogier, natomiast Fin Tommi Makinen w imieniu Toyoty zgodził się na dopuszczenie VW do startów.

Druga runda MŚ to Rajd Szwecji w dniach 9-12 lutego. Pierwszą był styczniowy Rajd Monte Carlo, który wygrał Ogier.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas