Wyjaśnijmy raz na zawsze: czy na zakazie zawracania można skręcać w lewo?

Niejeden kierowca ma problem z prawidłową odpowiedzią na to pytanie. Sprawdzamy, czy można skręcać w lewo w miejscu, w którym stoi zakaz zawracania.

Czy na zakazie zawracania można skręcać w lewo?
Czy na zakazie zawracania można skręcać w lewo?Krystyna Blatkiewicz/REPORTEREast News

Czy na zakazie zawracania można skręcać w lewo?

To jedno z pytań, które nie powinno budzić żadnych wątpliwości. Jednak wielu kierowców ma poważny problem z podstawowymi zasadami ruchu drogowego. Dlatego na początek warto sobie przypomnieć, w jakich miejscach nie można zawracać.

Taki manewr jest zakazany przede wszystkim wszędzie tam, gdzie na jezdni jest namalowana linia ciągła lub występuję odpowiedni znak zakazu. Oprócz tego zakaz zawracania obowiązuje w następujących miejscach:

  • w tunelu,
  • na moście,
  • na wiadukcie,
  • na autostradzie,
  • na drodze ekspresowej (poza skrzyżowaniem),
  • na przejściu dla pieszych.

Zakaz zawracania i skręt w lewo

W sytuacji, gdy przy skrzyżowaniu występuje znak B-23 oznaczający "zakaz zawracania", kierowca może wykonać manewr skrętu w lewo. Warto pamiętać, że taki zakaz jest odwoływany przez najbliższe skrzyżowanie lub obecność znaku B-24 "koniec zakazu zawracania".

Zakaz zawracania i zielona strzałka

Jeśli na skrzyżowaniu występuje sygnalizacja świetlna ze strzałkami wyznaczającymi jeden kierunek jazdy - w lewo, prawo lub prosto - w takim miejscu nie można zawracać. Dopiero, gdy na sygnalizatorze pojawi się dodatkowa, zielona strzałka w dół - zawracanie jest możliwe.

Warto pamiętać, że nie można zawracać w miejscach o ograniczonej widoczności oraz na drogach, gdzie ruch odbywa się z dużą prędkością, na ruchliwych drogach w mieście lub innych miejscach, gdzie taki manewr powoduje zagrożenie dla innych uczestników ruchu.

Sygnalizatory kierunkowe dodatkowo zmieniają zasady na skrzyżowaniachStanislaw BielskiReporter

***

Moto Flesz - odcinek 74. Dlaczego elektryki nigdy nie będą tanieINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas