Układ steer-by-wire - po kablu do celu

W systemie steer-by-wire między kierownicą a kołami istnieje jedynie połączenie elektroniczne.
W systemie steer-by-wire między kierownicą a kołami istnieje jedynie połączenie elektroniczne.Infiniti

Elementy układu kierowniczego steer-by-wire

Elementy układu kierowniczego steer-by-wire
Elementy układu kierowniczego steer-by-wireMotor

Steer-by-wire w Infiniti Q50

W Infiniti Q50 przednie koła mogą się skręcać nawet wtedy, gdy kierownica pozostaje nieruchoma.
W Infiniti Q50 przednie koła mogą się skręcać nawet wtedy, gdy kierownica pozostaje nieruchoma.Infiniti

Przykład przyszedł z góry

Pierwszy słynny samolot pasażerski z systemem fly-by-wire. Układ ułatwiał integrację z pokładowymi przyrządami nawigacyjnymi.
Pierwszy słynny samolot pasażerski z systemem fly-by-wire. Układ ułatwiał integrację z pokładowymi przyrządami nawigacyjnymi.British Airways
Dzięki układowi fly-by-wire, wspomaganemu mocnymi komputerami, możliwe było zaprojektowanie samolotu o bardzo dużej zwrotności.
Dzięki układowi fly-by-wire, wspomaganemu mocnymi komputerami, możliwe było zaprojektowanie samolotu o bardzo dużej zwrotności.Shutterstock

Testowane przez Vettela

Sebastian Vettel, trzykrotny mistrz świata Formuły 1 jeżdżący dla teamu Red Bull, w firmie Infiniti pełni oficjalną rolę "dyrektora ds. osiągów". W ramach swoich obowiązków brał aktywny udział w rozwoju modelu Q50, w szczególności uczestniczył w testach na japońskim torze w Tochigi, w trakcie których pracowano nad ostatecznymi ustawieniami układu kierowniczego.
Sebastian Vettel, trzykrotny mistrz świata Formuły 1 jeżdżący dla teamu Red Bull, w firmie Infiniti pełni oficjalną rolę "dyrektora ds. osiągów". W ramach swoich obowiązków brał aktywny udział w rozwoju modelu Q50, w szczególności uczestniczył w testach na japońskim torze w Tochigi, w trakcie których pracowano nad ostatecznymi ustawieniami układu kierowniczego.Infiniti