Zimno w aucie? Ten przycisk sprawi, że zagrzejesz się szybciej

W każdym samochodzie, nawet tym pozbawionym układu klimatyzacji, znajduje się przycisk symbolizujący strzałkę zamkniętą w kabinie samochodu. To funkcja obiegu zamkniętego, która bardzo często przydaje się podczas jazdy samochodem w okresie jesienno-zimowym.

Dzięki temu przyciskowi, podróżującym autem szybciej zrobi się ciepło.
Dzięki temu przyciskowi, podróżującym autem szybciej zrobi się ciepło.Informacja prasowa (moto)

Przycisk lub suwak odpowiedzialny za włączanie obiegu zamkniętego znajduje się zwykle tuż obok pokrętła nawiewu. To bardzo przydatna funkcja, która zwykle przydaje się o tej porze roku. Aktywowanie jej sprawia, że w kanałach wentylacyjnych zamykają się specjalne klapy wlotu powietrza.

To oznacza, że układ wentylacji ograniczył dopływ powietrza spoza samochodu. Nadmuch wykorzystuje powietrze z kabiny i w zależności od wybranej temperatury może je ogrzać lub schłodzić. W ten sposób powietrze spoza pojazdu nie miesza się z powietrzem cyrkulującym w kabinie.

Obieg zamknięty - kiedy korzystać?

Z obiegu zamkniętego warto korzystać np. w sytuacji, gdy przed nami jedzie dymiący samochód lub stoimy w korku. Czasami zamknięcie obiegu pozwala uniknąć niepotrzebnych zapachów, które pojawiają się za oknami. Może to być nieprzyjemny zapach nawozu rozrzuconego na polach lub dymu z przydrożnego pożaru.

Obieg zamknięty ma bardzo ważne zastosowanie podczas jesiennej i zimowej aury. Dzięki tej funkcji można szybciej i bardziej efektywnie nagrzać kabinę pasażerską w mroźne poranki. Warto pamiętać, że z obiegu należy korzystać tylko przez chwilę.

Obieg zamknięty - tylko nie za długo

Zmiana obiegu na otwarty pozwoli uniknąć parowania szyb lub zbierania się kropel wody. Jazda przy zamkniętym obiegu i brak dostępu do świeżego powietrza mogą spowodować kumulację wilgoci wydychanej przez pasażerów. Oprócz zaparowanych szyb w kabinie samochodu zapanuje atmosfera zaduchu.

***

Moto Flesz - odcinek 60. Debiut BMW M2, nowe kursy reedukacyjneINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas