Wszystko, czego nie wiesz o oponach zimowych

article cover
INTERIA.PL

Poniżej 7 stopni Celsjusza opona zimowa jest lepsza od letniej

Na mokrym asfalcie zimówki hamują lepiej poniżej temperatury 7°C. Na suchym tak nie jest.
Na mokrym asfalcie zimówki hamują lepiej poniżej temperatury 7°C. Na suchym tak nie jest.Motor
INTERIA.PL
Plus siedem stopni to temperatura, przy której na mokrej nawierzchni zimówka zrównuje się przyczepnością z oponą letnią. Im zimniej, tym zimówka wypada lepiej.
Plus siedem stopni to temperatura, przy której na mokrej nawierzchni zimówka zrównuje się przyczepnością z oponą letnią. Im zimniej, tym zimówka wypada lepiej.Motor
Droga hamowania na mokrej nawierzchni
Droga hamowania na mokrej nawierzchniMotor

Znaczek M+S nie oznacza wcale opony zimowej

Znaczek M+S nie oznacza obecnie opony zimowej. Praktycznie nie znaczy on nic.
Znaczek M+S nie oznacza obecnie opony zimowej. Praktycznie nie znaczy on nic.Motor
Śnieżynka jest proponowana jako oficjalne oznaczenie opon zimowych.
Śnieżynka jest proponowana jako oficjalne oznaczenie opon zimowych.Motor

Na czystym lodzie najlepsza byłaby opona niemal gładka

Główne cechy odróżniające oponę zimową od letniej

Max. 10 mm pomiędzy sąsiednimi nacięciami bieżnika to warunek pracy na śniegu.
Max. 10 mm pomiędzy sąsiednimi nacięciami bieżnika to warunek pracy na śniegu.Motor
Max. 65 Sh to graniczna twardość gumy zimówki. Letnie mają powyżej 70 Sh.
Max. 65 Sh to graniczna twardość gumy zimówki. Letnie mają powyżej 70 Sh.Motor
Min. 4 mm to najmniejsza głębokość bieżnika w zimówce.
Min. 4 mm to najmniejsza głębokość bieżnika w zimówce.Motor

Opony w specyfikacji skandynawskiej wcale nie są lepsze od naszych

Zakładanie wąskich opon na zimę nie ma sensu

Zakładanie wąskich opon na zimę nie ma sensu
Zakładanie wąskich opon na zimę nie ma sensuMotor

Nie kierunkowy, lecz asymetryczny bieżnik jest lepszy od innych

Nie kierunkowy, lecz asymetryczny bieżnik jest lepszy od innych
Nie kierunkowy, lecz asymetryczny bieżnik jest lepszy od innychMotor

Śnieg zalepiający bieżnik, wbrew pozorom, sprzyja przyczepności

Śnieg zalepiający bieżnik, wbrew pozorom, sprzyja przyczepności
Śnieg zalepiający bieżnik, wbrew pozorom, sprzyja przyczepnościMotor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?