Te auta się nie psują. Przynajmniej wg Niemców

Znamy już wyniki raportu niezawodności przygotowywanego każdego roku przez skupiającą niemieckich rzeczoznawców samochodowych organizację Dekra.

Które auta psują się najmniej?
Które auta psują się najmniej?Informacja prasowa (moto)

Najnowsze opracowanie powstały w oparciu o niemal 15 mln przeglądów aż 230 modeli samochodów różnych producentów.

Co ważne - w przeciwieństwie do innych badań tego typu, specjaliści z Dekrety nie dzielą aut na grupy wiekowe. Pojazdy uszeregowane są wg klas oraz przebiegu. Raport jest więc dobrą "pomocą dydaktyczną" dla osób, które przymierzają się do zakupu auta z rynku wtórnego. Które samochody - przynajmniej wg Dekry - zasługują na największe zaufanie nabywców?

Niemiec bada, Niemiec wygrywa?

Wśród pojazdów segmentu A i B prym wiodą samochody japońskie. Wprawdzie za najmniej usterkowe auto z przebiegiem do 50 tys. km uznano forda fiestę, ale w dwóch pozostałych kategoriach triumfowały pojazdy z Kraju Kwitnącej Wiśni. Wg Dekry najmniej usterkowym małym autem z przebiegiem między 50 a 100 tys. km jest toyota yaris. Wśród pojazdów z przebiegami między 100 a 150 tys. km prym wiedzie mitsubishi colt.

W kategorii aut kompaktowych na prowadzenie wysuwają się producenci z Niemiec. Najmniej kłopotliwym w eksploatacji autem tego segmentu z przebiegiem do 50 tys. km jest produkowany w Gliwicach opel astra. Przy przebiegu między 50 a 100 tys. km najmniej problemów sprawia toyota prius. Wśród pojazdów z przebiegami od 100 do 150 tys. km zwyciężył - produkowany w Brazylii - volkswagen jetta.

Samochody zza Odry zdominowały również zestawie aut klasy średniej (segment D). Za najmniej usterkowy pojazd z przebiegiem do 50 tys. km uznano opla insignię. W kategorii 50-100 tys. km zwyciężyło audi A5. Za najmniej usterkowy samochód tej klasy z przebiegiem między 100 a 150 tys. km specjaliści Dekry uznali audi A4.

Co ciekawe, auta niemieckie zwyciężyły też w klasyfikacji pojazdów klasy wyższej średniej i wyższej. Mimo że do tego segmentu zalicza się większość lexusów, na czołowych lokatach uplasowały się wyłącznie auta z Niemiec. W kategorii do 50 tys. km przebiegu zwyciężył mercedes klasy E. Wśród aut z przebiegami między 50 a 100 tys. km najmniej usterkowy okazał się być volkswagen phaeton. Przebiegi od 100 do 150 tys. km najlepiej znosi audi A6.

Niemieccy specjaliści z Dekry sprawdzili też usterkowość samochodów sportowych, suvów, vanów i aut użytkowych.

Wśród "sportowców" z przebiegiem do 50 tys. km zwyciężyła japońska mazda MX-5. Przebiegi rzędu 50-100 tys. km najlepiej znosi audi TT, za najmniej usterkowy samochód z przebiegiem między 100 a 150 tys. km uznano porsche 911.

Najmniej awaryjnym suvem z przebiegiem do 50 tys km okazał się być ford kuga. W kategorii przebiegu 50-100 tys. km zwyciężył volkswagen tiguan. Najmniej usterkowym autem tego segmentu z przebiegiem rzędu 100-150 tys. km uznano bmw X5.

W kategorii "vany", za auto o najmniejszej liczbie usterek przy przebiegu do 50 tys. km uznano volkswagena golfa plus. W kategorii przebiegu 50-100 tys. km zwyciężył suzuki SX4. Najmniej problemów z przeglądem technicznym po 100-150 tys. km miały bliźniacze fordy galaxy i s-max.

Nie wierz do końca

Przedstawione dane powinny pomóc przy wyborze samochodu używanego. Pamiętajmy jednak, by nigdy nie kierować się wynikami wyłącznie jednego badania usterkowości. Pełny obraz sytuacji da nam jedynie zapoznanie się z różnymi raportami, opracowanymi na podstawie różnorakich badań (przeglądów rejestracyjnych, interwencji pomocy drogowych itd).

Nie można zapominać, że raport Dekry powstaje w oparciu o dane zebrane w czasie przeglądów, a więc odzwierciedla stan konkretnych pojazdów w dniu ich badania technicznego. Wyniki nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistą awaryjność konkretnego modelu - przed wizytą na ścieżce diagnostycznej wielu kierowców często "dopieszcza" swoje samochody.

Ze względu na swój charakter badanie Dekry nie obejmuje poważnych usterek unieruchamiających samochody, a jedynie takie, których kierowca najczęściej nie jest świadomy (przepalone żarówki, zużyte hamulce lub amortyzatory).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas