Systematyka silników - typy jednostek

Systemy zasilania jednostek napędowych
Systemy zasilania jednostek napędowychMotor

Silniki benzynowe

  • brak elektroniki;
  • odporność na niską jakość paliwa.
  • problemy z serwisowaniem;
  • współpraca tylko z tanimi instalacjami LPG;
  • uciążliwa eksploatacja po przeróbce na gaz.
  • niskie koszty serwisowania;
  • prostota działania.
  • sprawdza się tylko w niewysilonych silnikach;
  • współpraca wyłącznie z tanimi instalacjami LPG.
  • gwarancja dobrych osiągów i niezłej ekonomiki.
  • starsze generacje mechaniczne lub pracujące w trybie ciągłym nie współpracują z sekwencyjnymi instalacjami LPG.
  • maksymalne wykorzystanie potencjału silnika;
  • niskie zużycie paliwa.
  • kosztowny serwis, problemy;
  • z przeróbką na zasilanie LPG, wrażliwość na jakość paliwa.

Silniki wysokoprężne

  • odporność na niską jakość paliwa, tanie części zamienne;
  • "miękka" praca (w porównaniu z wtryskiem bezpośrednim).
  • te silniki zapewniają przeciętne osiągi i sporo palą.
  • niskie zużycie paliwa;
  • ułatwiony rozruch w warunkach zimowych;
  • dostępność tanich części zamiennych.
  • głośna, "twarda" praca silnika;
  • wibracje jednostki.
  • wyjątkowo niskie zużycie paliwa;
  • ograniczenie elementów osprzętu silnika.
  • bardzo "twarda" praca silnika;
  • wysokie wymagania wobec oleju silnikowego.
W układach common rail najnowszej generacji ciśnienie wtrysku sięga 2000 bar.
W układach common rail najnowszej generacji ciśnienie wtrysku sięga 2000 bar.Bosch
  • najlepsza obecnie relacja między osiągami a zużyciem paliwa;
  • cicha, łagodna praca.
  • duża wrażliwość na jakość paliwa;
  • wysokie koszty serwisowania.
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?