Olejowy problem silników 1.8 i 2.0 TSI

TSI
TSIMotor
Popularne modele, w których najczęściej można spotkać opisywane silniki.
Popularne modele, w których najczęściej można spotkać opisywane silniki.Motor
DLACZEGO 1.8-2.0 TSI BIORĄ OLEJ? W jednostkach serii EA888 zastosowano nowej konstrukcji tłoki z cieńszymi pierścieniami, których zadaniem było obniżenie strat tarcia i dzięki temu zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Niestety pierścienie zgarniające (dolne z trzech w każdym tłoku) okazały się zbyt delikatne i nie spełniają swej funkcji zgarniania oleju. Problem zwykle nasila się po pewnym przebiegu i jeżeli nie podejmie się interwencji, może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, włącznie z jego zatarciem.
DLACZEGO 1.8-2.0 TSI BIORĄ OLEJ? W jednostkach serii EA888 zastosowano nowej konstrukcji tłoki z cieńszymi pierścieniami, których zadaniem było obniżenie strat tarcia i dzięki temu zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2. Niestety pierścienie zgarniające (dolne z trzech w każdym tłoku) okazały się zbyt delikatne i nie spełniają swej funkcji zgarniania oleju. Problem zwykle nasila się po pewnym przebiegu i jeżeli nie podejmie się interwencji, może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika, włącznie z jego zatarciem.Motor

JAK ROZPOZNAĆ SILNIK WADLIWEJ SERII

STARE 2.0 TSI Mają rozrząd napędzany paskiem zębatym i całkowicie inną konstrukcję. Nie są pozbawione wad, ale nie dotyczy ich problem wadliwych tłoków i pierścieni. W pierwszej serii EA113 silniki TSI miały pojemność 2.0 (głównie Audi A3/A4 i Golf GTI od 2004 r.).
STARE 2.0 TSI Mają rozrząd napędzany paskiem zębatym i całkowicie inną konstrukcję. Nie są pozbawione wad, ale nie dotyczy ich problem wadliwych tłoków i pierścieni. W pierwszej serii EA113 silniki TSI miały pojemność 2.0 (głównie Audi A3/A4 i Golf GTI od 2004 r.).Motor
1.8-2.0 TSI (UKŁAD POPRZECZNY) W 2007 na rynku pojawiły się zmodernizowane silniki (seria EA888) 1.8-2.0 TSI z łańcuchowym rozrządem (charakterystyczna okrągła osłona rozrządu). Poznamy je też po filtrze oleju przy rozrządzie i innym wlocie powietrza.
1.8-2.0 TSI (UKŁAD POPRZECZNY) W 2007 na rynku pojawiły się zmodernizowane silniki (seria EA888) 1.8-2.0 TSI z łańcuchowym rozrządem (charakterystyczna okrągła osłona rozrządu). Poznamy je też po filtrze oleju przy rozrządzie i innym wlocie powietrza. Motor
1.8-2.0 TSI (UKŁAD WZDŁUŻNY) Przy wzdłużnym montażu silnika (modele Audi) stosowana jest inna osłona silnika. Silnik EA888 rozpoznamy po okrągłej osłonie rozrządu (W Audi często jest tam wyjście systemu zmiany faz rozrządu) oraz filtrze oleju tuż obok.
1.8-2.0 TSI (UKŁAD WZDŁUŻNY) Przy wzdłużnym montażu silnika (modele Audi) stosowana jest inna osłona silnika. Silnik EA888 rozpoznamy po okrągłej osłonie rozrządu (W Audi często jest tam wyjście systemu zmiany faz rozrządu) oraz filtrze oleju tuż obok. Motor

CO JEŚLI ZOSTAWIMY PROBLEM BRANIA OLEJU

Tłusty osad powoduje dalsze pogarszanie smarowania i może zatykać kanały olejowe. Fot. po lewej to wnętrze zaszlamionego 1.8 TSI, a obok po wyczyszczeniu.
Tłusty osad powoduje dalsze pogarszanie smarowania i może zatykać kanały olejowe. Fot. po lewej to wnętrze zaszlamionego 1.8 TSI, a obok po wyczyszczeniu.Motor
Jeżeli w wyniku spadku ciśnienia smarowania dojdzie do przeskoczenia łańcucha rozrządu (jest on napinany olejowo), to zawory uderzają w tłoki i gną się.
Jeżeli w wyniku spadku ciśnienia smarowania dojdzie do przeskoczenia łańcucha rozrządu (jest on napinany olejowo), to zawory uderzają w tłoki i gną się. Motor
W razie kłopotów ze smarowaniem zacierają się elementy obracające się, oprócz wału korbowego także wałki rozrządu i wałki wyrównoważające (fot. powyżej).
W razie kłopotów ze smarowaniem zacierają się elementy obracające się, oprócz wału korbowego także wałki rozrządu i wałki wyrównoważające (fot. powyżej). Motor
Spadek ciśnienia oleju powoduje wycieranie się panewek. Po pewnym czasie skutkuje to znacznym uszkodzeniem wału korbowego.
Spadek ciśnienia oleju powoduje wycieranie się panewek. Po pewnym czasie skutkuje to znacznym uszkodzeniem wału korbowego. Motor

JAK LIKWIDUJE SIĘ PROBLEM BRANIA OLEJU W SILNIKACH 1.8-2.0 TSI

  • Rozwiązanie 1: wymiana odmy - tylko nieznacznie zmniejsza zużycie oleju
  • Rozwiązanie 2: wymiana tłoków na nowszy typ - drogie rozwiązanie i nie zawsze przynosi poprawę na długo
  • Rozwiązanie 3: przeróbka tłoków i wymiana pierścieni - skuteczny i niedrogi sposób naprawy
  • Rozwiązanie dla wymagających

PROBLEMY INNYCH SILNIKÓW TSI

Wprowadzony w 2009 r. 8-zaworowy silnik 1.2 zastąpi jednostki wolnossące 1.4. Od początku użytkownicy zgłaszali problemy z niską trwałością turbosprężarek oraz rozrządów. Problemy wyeliminowano całkowicie dopiero wprowadzając na rynek wersje 16-zaworowe serii EA211 w 2013 r. Popularne modele, w których występuje: Skoda Fabia, Skoda Octavia II, Skoda Yeti, VW Polo, VW Golf, VW Golf VI, VW Beetle.
Wprowadzony w 2009 r. 8-zaworowy silnik 1.2 zastąpi jednostki wolnossące 1.4. Od początku użytkownicy zgłaszali problemy z niską trwałością turbosprężarek oraz rozrządów. Problemy wyeliminowano całkowicie dopiero wprowadzając na rynek wersje 16-zaworowe serii EA211 w 2013 r. Popularne modele, w których występuje: Skoda Fabia, Skoda Octavia II, Skoda Yeti, VW Polo, VW Golf, VW Golf VI, VW Beetle.Motor
W 2005 r. zadebiutował w Golfie V silnik 1.4 TSI oznaczany jako Twincharger, a więc jednostka z turbo i sprężarką mechaniczną jednocześnie. Osiągał moce 140-185 KM. Całą serię trapiły problemy z wypalającymi się tłokami, a także kłopoty z trwałością rozrządu. Wprowadzone później silniki z samym turbo miały głównie problemy z rozrządem. W roku 2013 wprowadzono nową serię zunifikowaną (1.2/1.4 TSI) z paskiem rozrządu, pozbawioną tych problemów. Popularne modele, w których występuje: Audi A3, Seat Leon II, Skoda Octavia II, VW Golf V, VW Golf, VW Golf VI, VW Tiguan, VW Passat.
W 2005 r. zadebiutował w Golfie V silnik 1.4 TSI oznaczany jako Twincharger, a więc jednostka z turbo i sprężarką mechaniczną jednocześnie. Osiągał moce 140-185 KM. Całą serię trapiły problemy z wypalającymi się tłokami, a także kłopoty z trwałością rozrządu. Wprowadzone później silniki z samym turbo miały głównie problemy z rozrządem. W roku 2013 wprowadzono nową serię zunifikowaną (1.2/1.4 TSI) z paskiem rozrządu, pozbawioną tych problemów. Popularne modele, w których występuje: Audi A3, Seat Leon II, Skoda Octavia II, VW Golf V, VW Golf, VW Golf VI, VW Tiguan, VW Passat. Motor

PODSUMOWANIE