Najgorsze "silniki roku" według polskich mechaników. Mamy listę

Najgorsze silniki w samochodach używanych zdaniem polskich mechaników. Wiele z nich zdobyło tytuł Silnika Roku
Najgorsze silniki w samochodach używanych zdaniem polskich mechaników. Wiele z nich zdobyło tytuł Silnika Roku123RF/PICSEL

Mechanicy o International Engine of the Year. To lista wstydu

1.6 THP to wspólna konstrukcja PSA (Stellantis) i BMW
1.6 THP to wspólna konstrukcja PSA (Stellantis) i BMW.

Najgorsze silniki roku według polskich mechaników

Silniki 1.6 THP, skonstruowany wspólnie przez PSA i BMW, był silnikiem roku w swojej kategorii pojemności od 2007 do 2014 roku, pomimo iż bardzo wcześnie wykazywał poważne problemy z napędem rozrządu. W 2014 roku, kiedy nagradzano go po raz ostatni, niemal każdy mechanik wiedział, że lepiej unikać go jak ognia.
opowiada Adam Lehnort, ekspert sieci ProfiAuto Serwis

Silniki roku od BMW. "Będziesz miał wydatki" to nie przesada

Niestety równie dobrze można by ją nagrodzić za liczbę problemów, jakie sprawiała. Od wycieków, nawet z wtryskiwaczy, po awarie układu paliwowego, na napędzie rozrządu kończąc. To niemal przeciwieństwo znakomitego M54, który nieco wcześniej też zdobył dwie nagrody, ale tylko w kategorii swojej pojemności.
dodaje Lehnort

Najgorsze silniki zdaniem mechaników. Lepiej na nie uważać

Jednoskti 1.4 TSI i 2.0 l TSI Volkswagena wielokrotnie nagradzano tytułem Silnika Roku. Mechanicy nie są nimi zachwyceni
Jednoskti 1.4 TSI i 2.0 l TSI Volkswagena wielokrotnie nagradzano tytułem Silnika Roku. Mechanicy nie są nimi zachwyceni.
Do dziś zakup auta z tą jednostką, nagradzaną w latach 2009-2010, jest bardzo ryzykowny, choć najbardziej wadliwa jest rodzina z serii EA111
dodaje ekspert

Downsizing nie zawsze udany

Jednostka ta mocno wibruje, nie ma mocy w dolnym zakresie obrotów, a koszty produkcji, które przekładają się na cenę samochodu, a także koszty serwisowania i napraw, są niewspółmiernie wysokie do wielkości i mocy, jaką oferuje.
tłumaczy Lehnort
Kobieta za kierownicą ciężarówki. Brigitte jeździ od 30 lat Deutsche Welle