Motor Trade Insurance – ubezpieczenie z myślą o biznesie
Prowadzenie biznesu wymaga zabezpieczenia się przed wieloma sytuacjami. Dobre ubezpieczenie jest szczególnie cenne wówczas, gdy przedsiębiorca ma do czynienia z pojazdami klientów.
Ubezpieczenia można podzielić z uwagi na docelową grupę konsumentów. Wyróżnia się więc polisy przeznaczone dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Potrzeby tych drugich w dużej mierze zależą od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Motor Trade Insurance to ubezpieczenie przeznaczone dla biznesów, w których występuje ryzyko związane z pojazdami. Polisa jest skierowana do właścicieli m.in. warsztatów samochodowych, hoteli czy handlarzy samochodów. Korzystanie z niej nie jest obowiązkowe, ale pozwala ona skutecznie uchronić się przed odpowiedzialnością materialną za wyrządzone szkody.
Jak działa Motor Trade Insurance?
Wielu przedsiębiorców działających w różnych branżach korzysta z pojazdów. Pozwalają one szybko przetransportować towary lub pracowników i w takiej sytuacji warto dowiedzieć się o możliwości monitorowania pojazdu (przykładowo sprawdź rozwiązania firmy GetVehicleTracking). Są jednak firmy, które poza wykorzystywaniem własnej floty samochodowej mają styczność także z pojazdami należącymi do osób trzecich. W takiej sytuacji istnieje dodatkowe ryzyko uszkodzenia samochodu klienta. Szczególnie narażone są osoby prowadzące pomoc drogową, właściciele warsztatów samochodowych lub nawet hoteli, których pracownicy odstawiają na parking pojazdy gości.
Na ryzyko związane z uszkodzeniem lub zniszczeniem pojazdu są narażeni również właściciele komisów. W ich przypadku to głównie osoba trzecia, korzystająca np. z jazdy próbnej, może spowodować szkody. W każdym z opisanych przypadków pojawia się pytanie o to, czy firma będzie w stanie pokryć szkody osobom trzecim lub sama liczyć na rekompensatę. Motor Trade Insurance to ubezpieczenie stworzone z myślą o firmach, których działalność niesie ryzyko związane ze szkodami w pojazdach.
W odróżnieniu od tradycyjnego ubezpieczenia OC Motor Trade Insurance nie koncentruje się na uwolnieniu od odpowiedzialności materialnej kierowcy w sytuacji, gdy spowoduje on wypadek – jest to polisa stworzona dla tych, którzy na co dzień mają do czynienia z samochodami swoich klientów, handlują pojazdami, zajmują się ich naprawą czy serwisowaniem.
Rozwiązanie, które się opłaca?
Trudno sobie wyobrazić, by przedsiębiorca mający styczność z samochodami klientów czy handlujący pojazdami nie chciał się zabezpieczyć na wypadek ich uszkodzenia. Wykupienie ubezpieczenia Motor Trade Insurance nie jest fanaberią, ale koniecznością, która wynika z chęci zabezpieczenia swoich interesów. To rozwiązanie powszechnie praktykowane, a z uwagi na duże zainteresowanie wśród potencjalnych klientów nie brakuje towarzystw ubezpieczeniowych mających w swojej ofercie właśnie takie ubezpieczenie.
Fakt, że na rynku nie brakuje ubezpieczeń Motor Trade Insurance, nie oznacza, że zainteresowani przedsiębiorcy mają łatwiej. Przeciwnie – szeroki wybór zmusza ich do szczegółowego zapoznania się z ofertami poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych. Wybór konkretnej polisy musi być podyktowany zakresem ochrony i warunkami ubezpieczenia, by nie okazało się, że wybrana oferta nie spełnia oczekiwań klienta.
Czym się kierować, wybierając ubezpieczenie Motor Trade Insurance?
Właściciele hoteli oferujących usługę odstawienia pojazdu na parking, warsztatów samochodowych czy komisów nie zawsze wiedzą, na jakie elementy polisy zwrócić uwagę, by wybór był rzeczywiście korzystny. Co prawda z pomocą przychodzą autorzy zestawień i rankingów ubezpieczeń, ale te są najczęściej bardzo ogólne i nie uwzględniają indywidualnych potrzeb przedsiębiorców. Zakup niedopasowanej polisy może się odbić na finansach. To główny powód, dla którego zainteresowani powinni poświęcić czas na zapoznanie się z ofertą towarzystw ubezpieczeniowych lub zdać się na pomoc brokera ubezpieczeniowego.
– Motor Trade Insurance to specyficzne produkty dostępne w ofercie towarzystw ubezpieczeniowych. Warunki, na których ubezpieczyciele decydują się podpisać umowę z zainteresowanym przedsiębiorcą, zależą od wielu czynników. Mowa m.in. o wieku przedsiębiorcy czy jego doświadczeniu w branży. Z naszego doświadczenia wynika, że możliwe jest uzyskanie oszczędności na poziomie nawet 50%, jeżeli warunki polisy negocjuje specjalista – mówi przedstawiciel brokera ubezpieczeniowego Insurance Factory i dodaje: – Ostateczne warunki zależą jednak od wyniku negocjacji, do których usiadły zainteresowane firmy lub tego, czy klient skorzystał z pomocy podmiotów trzecich, zajmujących się na co dzień zagadnieniem ubezpieczeń Motor Trade Insurance.
Oferta będzie coraz ciekawsza
Trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez dostępu do pojazdów – samochodów osobowych czy ciężarowych. Nawet najmniejsze korzystają na co dzień z możliwości szybkiego transportowania ludzi czy ładunków. Motor Trade Insurance, jako specyficzna grupa ubezpieczeń, jest skierowana do konkretnej grupy przedsiębiorców – tych, dla których pojazdy są trzonem prowadzonej działalności gospodarczej i którzy z tytułu zajmowania się nimi (np. naprawą, pielęgnacją) czerpią zyski. Ponieważ jednak rynek dynamicznie się rozwija, a towarzystwa ubezpieczeniowe dostosowują swoje oferty do potrzeb swoich klientów, może prognozować i oczekiwać, że w najbliższych latach oferta będzie jeszcze ciekawsza i lepiej też będzie odpowiadać oczekiwaniom przedsiębiorców.