Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową

Michelin zaprezentował pierwszą letnią oponę posiadającą jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake). Oznacza to, że ta opona może być używana zimą również w krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe.

Michelin CrossClimate
Michelin CrossClimateMichelin

Michelin CrossClimate to odpowiedź na ocieplający się klimat w Europie - opona odpowiednia do jazdy latem i po mokrych nawierzchniach oraz gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, opona CrossClimate uzyskała najwyższą klasę "A" przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. To efekt zastosowania wyjątkowo elastycznej mieszanki oraz wykorzystania nowego typu bieżnika, łączącego klocki o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach.

Trójwymiarowe lamele biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je geometria charakterystyczna dla "zimówek" Michelin. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu, a falistość lameli powoduje efekt samoblokowania - innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od działających sił.

Michelin CrossClimateMichelin
Oponę Michelin CrossClimate testowano w siedmiu krajach Europy, w tym w Polsce, w warunkach temperatury od -30 do +40 stopni Celsjusza. Prace nad nią trwały rekordowo krótko - 3 lata. Zazwyczaj proces ten zajmuje ponad 4 lata. W tym czasie testowe opony pokonały dystans 5 mln km.

Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service, DEKRA Test Center oraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one wysokie osiągi - zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych - oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku, między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.

Ogumienie CrossClimate wyróżnia się też niskimi oporami toczenia - inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

Premiera nowej opony Michelin odbędzie się w maju br. Model CrossClimate będzie dostępny w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016.

Źródło: Michelin

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas