Mechanicy o tankowaniu: My stosujemy zasadę "do pierwszego"

Krzysztof Pochłód

Aktualizacja
Mechanicy mówią wprost, że tankowanie pod korek szkodzi
Mechanicy mówią wprost, że tankowanie pod korek szkodziNewsLubuskiEast News

Tankowanie po pierwszym odbiciu. Dlaczego kierowcy tak robią?

Dlaczego nie warto dolewać paliwa po odbiciu?

  1. Bezpieczeństwo: Automatyczne wyłączenie dystrybutora jest zaprojektowane tak, aby zapobiegać przelewaniu się paliwa. Kontynuowanie tankowania po "odbiciu" może spowodować wyciek paliwa, co jest nie tylko niebezpieczne, ale i szkodliwe dla środowiska.
  2. Precyzja: Systemy w dystrybutorach paliw są skalibrowane tak, aby precyzyjnie napełnić zbiornik do odpowiedniego poziomu, zapewniając jednocześnie miejsce na rozszerzanie się paliwa. Paliwo rozszerza się w zależności od temperatury, więc zostawienie wolnej przestrzeni w zbiorniku pozwala uniknąć problemów związanych z nadmiernym rozszerzeniem się paliwa.
  3. Ochrona układu paliwowego: Współczesne pojazdy mają układ odpowietrzania, który może zostać zakłócony, jeśli zbiornik jest przepełniony. Może to prowadzić do uszkodzenia układu i potencjalnie drogich napraw.

Jazda ze zbyt małą ilością paliwa. Dlaczego nie warto?

Toyota Yaris po liftingu. Jeździłem nową, mocniejszą hybrydąINTERIA.PL