Lista usterek, za które zabierają dowód rejestracyjny. Można się zdziwić

Za co zabierają dowód rejestracyjny samochodu na badaniu?
Za co zabierają dowód rejestracyjny samochodu na badaniu?Adam MajcherekINTERIA.PL

Spis treści:

  1. Ile kosztuje przegląd auta? Nowe ceny od września 2025 roku
  2. Co sprawdzają na przeglądzie technicznym?
  3. Czy na badanie techniczne trzeba zabrać dowód rejestracyjny?
  4. Za te usterki diagności zatrzymują dowód rejestracyjny
  5. Nowe zasady badań technicznych i kary za spóźnienie? ITS odpowiada

Ile kosztuje przegląd auta? Nowe ceny od września 2025 roku

  • motocykl, ciągnik rolniczy - 94 zł,
  • motorower - 76 zł,
  • samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy o dmc od 3,5 t do 16 t - 234 zł,
  • samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy o dmc powyżej 16 t - 269 zł,
  • przyczepa (naczepa) ciężarowa i specjalna o dmc do 3,5 t - 119 zł,
  • pojazd przystosowany do zasilania gazem (za badanie specjalistyczne 96 zł) - dla samochodu osobowego w sumie 245 zł.

Co sprawdzają na przeglądzie technicznym?

Czy na badanie techniczne trzeba zabrać dowód rejestracyjny?

Zobacz również:

    Za te usterki diagności zatrzymują dowód rejestracyjny

    • usterki drobne - usterki niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska, które nie powodują ograniczenia w dalszym używaniu pojazdu;
    • usterki poważne - usterki mogące zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego lub naruszać wymagania ochrony środowiska albo inne istotne nieprawidłowości, które dają podstawę do ograniczenia dalszego używania pojazdu oraz określenia warunków tego używania;
    • usterki niebezpieczne - usterki powodujące bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego lub naruszające wymagania ochrony środowiska, w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, które powodują niedopuszczenie do dalszego używania pojazdu.
    • Nadmierne zużycie klocków hamulcowych - grubość poniżej wartości granicznej
    • Luz w sworzniach wahacza (bez istotnego wpływu na geometrię zawieszenia)
    • Uszkodzona osłona przegubu napędowego
    • Luzy w układzie kierowniczym (w dopuszczalnych granicach)
    • Przetarte pasy bezpieczeństwa (bez naruszenia struktury)
    • Drobne wycieki oleju z silnika lub skrzyni biegów
    • Pęknięta tarcza hamulcowa
    • Luz w łożyskach kół
    • Uszkodzony amortyzator (brak tłumienia)
    • Nieszczelność układu wydechowego (hałas, emisja spalin)
    • Niesprawne światła mijania lub drogowe
    • Zły stan przewodów hamulcowych (pęknięcia, przetarcia)
    • Nadmierny luz w końcówkach drążków kierowniczych
    • Znaczne luzy w układzie kierowniczym (grożące utratą kontroli)
    • Pęknięcia w konstrukcji ramy lub zawieszenia
    • Nieszczelny układ hamulcowy - wyciek płynu hamulcowego
    • Uszkodzone (niesprawne) hamulce na jednej lub więcej osiach
    • Brak działania systemu ABS w pojeździe, który powinien go posiadać
    • Opona z widoczną siatką kordu lub z wybrzuszeniem
    • Niesprawne oświetlenie awaryjne i/lub kierunkowskazy

    Nowe zasady badań technicznych i kary za spóźnienie? ITS odpowiada

    DS N4 ze zmienioną nazwą i wyglądem. Napęd, którego jeszcze nie byłoMaciej OlesiukINTERIA.PL