Każdy to lekceważy, a zimą naprawdę może być kłopot

Otwieranie samochodu za pomocą pilota do sterowania centralnym zamkiem to wygoda, z której kierowcy bardzo rzadko. Jednak w okresie jesienno-zimowym warto raz na jakiś czas używać grotu kluczyka do otwierania zamka. Dzięki temu można uniknąć problemów.

Dla świętego spokoju warto czasem zamiast z przycisku na pilocie skorzystać z grota
Dla świętego spokoju warto czasem zamiast z przycisku na pilocie skorzystać z grota123RF/PICSEL

W zasadzie każdy kilkuletni samochód poruszający się po polskich drogach jest wyposażony w centralny zamek oraz pilota wbudowanego w kluczyk. Nie mówiąc już o tym, że system bezprzewodowego kluczyka, czyli tzw. keyless, jest już dostępny nawet w najmniejszych samochodach.

Takie rozwiązania znacząco podnoszą komfort użytkowania pojazdu i ułatwiają codzienną eksploatację. Jednak korzystanie wyłącznie z takiego rozwiązania może doprowadzić do poważnych kłopotów.

Brak konserwacji zamka oznacza problemy

Zapominając o korzystaniu z fizycznego kluczyka i konserwacji zamków drzwiach, można doprowadzić gromadzenia się zabrudzeń i korozji, które z czasem doprowadzą do zablokowania się mechanizmu. Problem da o sobie znać w momencie, gdy rozładuje się akumulator lub bateria w pilocie i trzeba będzie otwierać auto ręcznie.

Zaniedbany mechanizm może stawiać tak duży opór, że kluczyka nie da się włożyć lub przekręcić. W takich sytuacjach może być konieczne wezwanie specjalistycznej firmy, która zajmie się awaryjnym otwieraniem samochodu. Zwykle jest to koszt wynoszący kilkaset złotych.

Jak uniknąć problemów z zamkiem w samochodzie?

Dlatego eksperci zalecają, żeby kilka razy do roku po prostu przekręcić kluczyk w zamku. Taka czynność pozwoli rozruszać mechanizm i zapobiec przyszłym problemom. W starszych samochodach ta czynność jest zwykle bardzo prosta, ale w nowych samochodach z systemem kluczyka bezprzewodowego potrafi być skomplikowana.

Dostęp do zamka jest możliwy po zdjęciu obudowy klamki, a grot kluczyka zwykle ukrywa się w obudowie pilota. Czasami wyjęcie klasycznego kluczyka nie jest takie łatwe. Oprócz tego warto pamiętać o regularnym smarowaniu mechanizmu zamka. Wystarczy kupić odpowiedni preparat i aplikować go zgodnie z instrukcją.

***

Moto Flesz - odcinek 66. O Toyocie GR Yaris, Fordzie Ranger oraz silniku WanklaINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas