Fiat lepszy od toyoty i mazdy

Chociaż początkowo model 307, który uzyskał tytuł Car of the Year 2002 wydawał się być trafieniem w dziesiątkę, ostatecznie okazał się dla Peugeota strzałem w kolano...

Fiat 500 cieszy się dobrą opinią wśród kierowców
Fiat 500 cieszy się dobrą opinią wśród kierowcówINTERIA.PL

Pierwsze egzemplarze cierpiały na wiele chorób wieku dziecięcego, co odbiło się na obiegowej opinii o awaryjności tego modelu. Chociaż z czasem większość usterek udało się wyeliminować i wersje po liftingu w niczym nie ustępują konkurencji, Peugeot szybko zdecydował się wprowadzić do sprzedaży następcę 307-ki. W 2007 roku na rynku pojawił się model 308 i - jak się okazuje - świetnie poradził sobie z nienajlepszą opinią o poprzedniku.

Ze statystyk Niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (GTU) wynika, że popularny hatchback Peugeota jest najmniej awaryjnym kompaktem z "konwencjonalnym" układem napędowym. Co więcej, za wzór niezawodności Niemcy wskazują również produkowanego w Polsce fiata 500!

Pracownicy GTU pokusili się o zestawienie najbardziej niezawodnych samochodów w wieku do trzech lat. Dla wielu wyniki mogą być dużym zaskoczeniem...

Wśród samochodów segmentu A najlepiej wypadł właśnie fiat 500. Zaraz za nim uplasowały się toyota yaris i mazda 2.

Informacja prasowa (moto)

Kompaktem, który przez pierwsze trzy lata eksploatacji sprawia właścicielowi najmniej problemów jest toyota prius. Zaraz za nią uplasował się wspomniany peugeot 308 wyprzedzając trzecią w rankingu toyotę auris. W pierwszej piątce znalazł się jeszcze koreański hyundai i30 (bliźniak konstrukcyjny kii cee'd) oraz hiszpański seat leon/toledo.

Jak nietrudno zauważyć, w czołówce nie znalazło się żadne auto produkowane w Niemczech! Golf VI sklasyfikowany został dopiero na siódmym miejscu.

O porażce Niemiec można mówić również w stosunku do klasy średniej. Za najbardziej bezawaryjne auto uznany został lexus IS200, zaraz za nim uplasowała się honda accord. Na trzecie miejsce spadł zeszłoroczny zwycięzca zestawienia - jaguar x-type.

Informacja prasowa (moto)

Wyższość aut niemieckich dotyczy wyłącznie pojazdów klasy wyższej (być może dlatego, że w tym segmencie nie mają one większej konkurencji...). Na czele stawki uplasowało się BMW serii 6, drugie miejsce zajął volkswagen phaeton. Na "pudle" znalazło się też BMW serii 7.

Auta zza Odry zdominowały też klasę SUV. Za dwa najmniej awaryjne pojazdu uznano w niej volkswagena tiguana i porsche cayenne. Oto zwycięzcy poszczególnych segmentów:

Samochody małe

1. Fiat 500 2. Toyota yaris 3. Mazda 2

Kompakty

1. Toyota prius, 2.Peugeot 308 3. Toyota auris.

Klasa średnia

1. Lexus IS 2. Honda accord. 3. Jaguar X-Type

Klasa wyższa

1. BMW serii 6 2. VW phaeton 3. BMW serii 7.

Auta sportowe

1. Mercedes SL 2. Audi A5 3. Ford focus cabrio

SUV-y

1. VW tiguan 2. Porsche cayenne

Vany

1. Seat altea 2. Škoda roomster 3. Seat alhambra

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas