Fakty i mity: samochody z silnikami Diesla oraz instalacjami LPG

W nowych autach klasy średniej i wyższej diesle są równie skutecznie wyciszone co silniki benzynowe.
W nowych autach klasy średniej i wyższej diesle są równie skutecznie wyciszone co silniki benzynowe.Ford

Diesel może być tak cichy jak silnik benzynowy - FAKT

Poziom hałasu

Model
50 km/h
100 km/h
Chevrolet Cruze 1.8i
58,0 dB
64,8 dB
Chevrolet Cruze 2.0D*
59,8 dB
65,8 dB
Ford Mondeo 2.0T
58,7 dB
66,5 dB
Ford Mondeo 2.0 TDCI*
58,2 dB
64,1 dB
*diesel 

Diesel jest tani w eksploatacji - MIT

Diesel jest trwalszy niż silniki benzynowe - MIT

Diesel ma duży zasięg - FAKT

Po zatankowaniu Mazdy 6 z silnikiem Diesla 2.0 MZR-CD komputer pokazał teoretyczny zasięg 1202 km.
Po zatankowaniu Mazdy 6 z silnikiem Diesla 2.0 MZR-CD komputer pokazał teoretyczny zasięg 1202 km.Motor

Diesla trudno uruchomić na mrozie - MIT

LPG wypala gniazda - MIT

Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT

Gaz musi „strzelać” - MIT

Instalacje wtryskowe nie wymagają przesadnie częstej wymiany świec.
Instalacje wtryskowe nie wymagają przesadnie częstej wymiany świec.Motor

Autem z LPG nie wszędzie można parkować - FAKT

Założenie LPG zawsze pogarsza osiągi - MIT

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?