Diagnosta w mundurze

Motor

Stacja kontroli pojazdów na kołach

W każdym województwie policja dysponuje przynajmniej jednym autem przystosowanym do kontroli stanu technicznego pojazdów (na zdjęciach samochód stołecznej drogówki). To przewoźna stacja diagnostyczna, a zarazem biuro.
W każdym województwie policja dysponuje przynajmniej jednym autem przystosowanym do kontroli stanu technicznego pojazdów (na zdjęciach samochód stołecznej drogówki). To przewoźna stacja diagnostyczna, a zarazem biuro.Motor
  • przyrząd do badania przepuszczalności światła przez szyby,
  • przyrząd do badania poziomu hałasu,
  • analizator spalin i dymomierz,
  • zestaw do kontroli paliwa (umożliwia wykrywanie obecności oleju opałowego w baku),
  • sprzęt do mierzenia głębokości bieżnika opon,
  • lusterko do oglądania podwozia.

Za usterkę stracisz dokument

Efektem kontroli auta może być odebranie dowodu rejstracyjnego.
Efektem kontroli auta może być odebranie dowodu rejstracyjnego.Motor

Na to policjanci zwracają uwagę podczas kontroli stanu technicznego samochodu

Diagnosta w mundurze

OŚWIETLENIE: uwadze policjanta nie umkną niedziałające światła lub te zamontowane przez kierowcę niezgodnie z przepisami (zwykle dotyczy to świateł do jazdy dziennej).
OŚWIETLENIE: uwadze policjanta nie umkną niedziałające światła lub te zamontowane przez kierowcę niezgodnie z przepisami (zwykle dotyczy to świateł do jazdy dziennej).Motor
OPONY: najpierw sprawdza się, czy opony na tej samej osi są identyczne. Kontrolowana jest także głębokość bieżnika (musi mieć przynajmniej 1,6 mm głębokości). Policjant szuka też pęknięć lub wybrzuszeń.
OPONY: najpierw sprawdza się, czy opony na tej samej osi są identyczne. Kontrolowana jest także głębokość bieżnika (musi mieć przynajmniej 1,6 mm głębokości). Policjant szuka też pęknięć lub wybrzuszeń.Motor
LUZY UKŁADU KIEROWNICZEGO: funkcjonariusz kontroluje luz na kole kierownicy oraz działanie hamulców. Przy okazji bada także stan zawieszenia pojazdu, szuka pęknięć sprężyn lub resorów.
LUZY UKŁADU KIEROWNICZEGO: funkcjonariusz kontroluje luz na kole kierownicy oraz działanie hamulców. Przy okazji bada także stan zawieszenia pojazdu, szuka pęknięć sprężyn lub resorów.Motor
WYCIEKI PŁYNÓW: policjant sprawdza, czy nie ma śladów wycieków płynów eksploatacyjnych. Korzysta przy tym ze specjalnego lustra. Przy okazji zwraca uwagę na korozję elementów nośnych sprawdzanego pojazdu.
WYCIEKI PŁYNÓW: policjant sprawdza, czy nie ma śladów wycieków płynów eksploatacyjnych. Korzysta przy tym ze specjalnego lustra. Przy okazji zwraca uwagę na korozję elementów nośnych sprawdzanego pojazdu.Motor
GŁOŚNOŚĆ: sonometr służy do kontroli poziomu hałasu emitowanego przez pojazd. Badanie pomaga szybko potwierdzić przypuszczenia policjanta, czy samochód nie jest zbyt głośny.
GŁOŚNOŚĆ: sonometr służy do kontroli poziomu hałasu emitowanego przez pojazd. Badanie pomaga szybko potwierdzić przypuszczenia policjanta, czy samochód nie jest zbyt głośny.Motor
PRZENIKALNOŚĆ SZYB: gdy szyby są przyciemnione, policjant sprawdza ich przepuszczalność światła. Interesują go jedynie szyby boczne przednie oraz szyba czołowa.
PRZENIKALNOŚĆ SZYB: gdy szyby są przyciemnione, policjant sprawdza ich przepuszczalność światła. Interesują go jedynie szyby boczne przednie oraz szyba czołowa.Motor
CZYSTOŚĆ SPALIN: analizator pokazuje toksyczność spalin, a w przypadku silnika Diesla bada zadymienie. Przy okazji weryfikacji podlega układ wydechowy, a zwłaszcza solidność jego zamocowania.
CZYSTOŚĆ SPALIN: analizator pokazuje toksyczność spalin, a w przypadku silnika Diesla bada zadymienie. Przy okazji weryfikacji podlega układ wydechowy, a zwłaszcza solidność jego zamocowania.Motor