Czy etykieta ma znaczenie?

Czy kierowanie się ocenami z etykiet przy zakupie opon ma sens? A może różnice są pomijalnie małe?

Obecnie dobrej klasy opony mają wyniki w klasach od C w górę. Nie ma jeszcze ogumienia klasy A/A.
Obecnie dobrej klasy opony mają wyniki w klasach od C w górę. Nie ma jeszcze ogumienia klasy A/A.Motor

Spośród trzech parametrów na etykiecie, praktyczne znaczenie dla większości kierowców mają energooszczędność oraz przyczepność na mokro. Różnice pomiędzy dwoma kolejnymi klasami może nie wydają się duże, ale gdy opony dzieli już kilka klas, to jest to sporo. Przykładowo, w przypadku auta spalającego średnio 6,6 l/100 km, zmiana pomiędzy oponami kiepskiej klasy F a klasy A oznacza stratę pół litra na każde 100 km (przez czas życia opon to aż 900 zł) oraz drogę hamowania z 80 km/h dłuższą aż o 18 m (czyli gdy auto na oponach klasy A już stoi, to na ogumieniu klasy F jedzie z prędkością aż 49 km/h). Naszym zdaniem to przepaść i dlatego warto kierować się etykietami.

Nawet różnice pomiędzy wynikami dwóch kolejnych klas wcale nie są nieużywana pomijalnie małe.Motor
Motor
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas