10 najlepszych silników

Głównym problemem współczesnych silników jest nagromadzenie zbyt dużej ilości skomplikowanego osprzętu. Im go mniej, tym jednostka będzie trwalsza.
Głównym problemem współczesnych silników jest nagromadzenie zbyt dużej ilości skomplikowanego osprzętu. Im go mniej, tym jednostka będzie trwalsza.Motor

Kryteria, według których ocenialiśmy silniki

10. Ford 1.25 75-80 KM

Fiesta z silnikiem 1.25 jest o niebo lepsza od archaicznej wersji 1.3.
Fiesta z silnikiem 1.25 jest o niebo lepsza od archaicznej wersji 1.3.Motor
  • bardzo niski koszt użytkowania,
  • dobra dynamika,
  • świetne zaopatrzenie w części.

9. Fiat 1.2 60-86 KM

Panda 1.2 jest znacznie dynamiczniejsza niż 1.1, a nie zużywa więcej paliwa.
Panda 1.2 jest znacznie dynamiczniejsza niż 1.1, a nie zużywa więcej paliwa.Motor
  • małe koszty użytkowania,
  • dobra współpraca z LPG,
  • prosta konstrukcja.

8. Volvo 2.4 140-170 KM

Choć to spora pojemność jak na kompakt, silnik 2.4 trafiał też do S40.
Choć to spora pojemność jak na kompakt, silnik 2.4 trafiał też do S40.Motor
  • wysoka trwałość konstrukcji,
  • dobre osiągi,
  • fabrycznie przystosowany do LPG.

7. Toyota 1.4 D-4D 90 KM

To jeden z ostatnich diesli na rynku, który nie ma dwumasowego koła zamachowego. A czego nie ma, to się nie zepsuje!
To jeden z ostatnich diesli na rynku, który nie ma dwumasowego koła zamachowego. A czego nie ma, to się nie zepsuje!Motor
  • minimalne zużycie paliwa,
  • względnie prosta konstrukcja,
  • mały poziom wibracji.

6. Lexus 4.0-4.3 256-300 KM

Żaden silnik nie pasuje lepiej do Lexusa niż aksamitnie pracująca V-ósemka.
Żaden silnik nie pasuje lepiej do Lexusa niż aksamitnie pracująca V-ósemka.Motor
  • bardzo małe zużycie paliwa,
  • ogromna trwałość,
  • kultura pracy nie do pobicia.

5. Alfa Romeo 2.4 JTDm 150-210 KM

„159” 2.4 JTDm to potwierdzenie, że Alfa Romeo najlepsza jest z dieslem.
„159” 2.4 JTDm to potwierdzenie, że Alfa Romeo najlepsza jest z dieslem.Motor
  • dobry stosunek mocy do spalania,
  • zadowalająca trwałość,
  • bezproblemowy dostęp do części.

4. BMW 3.0 D 184-306 KM

To ostatni na świecie rzędowy diesel o 6 cylindrach w samochodzie osobowym.
To ostatni na świecie rzędowy diesel o 6 cylindrach w samochodzie osobowym.Motor
  • rewelacyjne osiągi,
  • wysoka trwałość,
  • umiarkowane zużycie paliwa.

3. Renault 2.0T 163-230 KM

Megane RS dzielnie znosi i tuning mechaniczny, i zasilanie gazem LPG...
Megane RS dzielnie znosi i tuning mechaniczny, i zasilanie gazem LPG...Motor
  • znakomita trwałość jak na silnik turbo,
  • małe zużycie paliwa,
  • toleruje zasilanie LPG.

2. Honda 2.2 i-CTDi 140 KM

Pierwszy diesel Hondy łączy cechy na pozór sprzeczne: świetne osiągi, małe spalanie i niezawodność.
Pierwszy diesel Hondy łączy cechy na pozór sprzeczne: świetne osiągi, małe spalanie i niezawodność.Motor
  • dobre osiągi,
  • wysoki poziom niezawodności,
  • małe zużycie paliwa.

1. VW 1.9 TDI 90-150 KM

Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II.
Optymalna wersja to 105 KM, stosowana np. w Skodzie Octavii II.Motor
  • szeroka oferta zamienników,
  • silnik znany każdemu mechanikowi,
  • dobra relacja osiągów do zużycia paliwa.