Szarpanie przy zmianie biegów? To może być awaria sterownika

Jak rozpoznać uszkodzony sterownik w automatycznej skrzyni biegów i ile kosztuje usunięcie usterki?
Jak rozpoznać uszkodzony sterownik w automatycznej skrzyni biegów i ile kosztuje usunięcie usterki?Maciej OlesiukINTERIA.PL

Czym jest sterownik automatycznej skrzyni biegów?

Co robi sterownik w automatycznej skrzyni biegów?

Przyczyny uszkodzenia sterownika

  1. Uszkodzenie elektroniki: Jak w przypadku większości nowoczesnych układów elektronicznych, sterownik skrzyni biegów jest narażony na awarie związane z uszkodzeniem układów elektronicznych, co może skutkować nieprawidłową pracą skrzyni lub całkowitą awarią.
  2. Problemy z zasilaniem: Sterownik skrzyni biegów wymaga stabilnego zasilania. Niestabilne napięcie, uszkodzenie alternatora czy problem z akumulatorem mogą prowadzić do błędów w działaniu sterownika.
  3. Korozja i wilgoć: Wrażliwe podzespoły skrzyni biegów, mimo że często są odpowiednio zabezpieczone, wciąż są narażone na wilgoć, brud, czy działanie soli drogowej.
  4. Nieprawidłowa wymiana oleju: Nie trzeba doktoratu, żeby wiedzieć, że regularne wymiany oleju to podstawa prawidłowego funkcjonowania skrzyni biegów. Nieprawidłowo przeprowadzona wymiana, stary olej lub niewłaściwy jego stan mogą prowadzić do przegrzewania się skrzyni, a w konsekwencji - do uszkodzenia sterownika.
  5. Błędy w programowaniu: Współczesne sterowniki są wyposażone w oprogramowanie, które trzeba na bieżąco aktualizować. Zmiana w ustawieniach lub błędne oprogramowanie mogą prowadzić do problemów z pracą skrzyni biegów.
  6. Przeciążenie układu: Nadmierne obciążenie skrzyni, np. poprzez holowanie zbyt ciężkiej przyczepy czy intensywną jazdę w trudnych warunkach, mogą prowadzić do przegrzewania się układu i uszkodzenia sterownika.

Jak rozpoznać objawy uszkodzonego sterownika automatycznej skrzyni biegów?

Diagnostyka uszkodzenia sterownika

Ile kosztuje naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów?

Volkswagen Tayron w Polsce. Ma 7 miejsc, 850 l bagażnika i mocnego dieslaMaciej OlesiukINTERIA.PL