Silnik 1.2 PureTech w Oplach i problemy z rozrządem. Ile kosztuje naprawa?

Mechanik radzi, jak rozwiązać problem silnika 1.2 PureTech
Mechanik radzi, jak rozwiązać problem silnika 1.2 PureTech123RF/PICSEL

1.2 PureTech i mokry pasek rozrządu

1.2 PureTech - co na to producent?

1.2 PureTech - jakie są opinie?

  • Olej należy wymieniać co 15 tysięcy, a nie co 25 tys. km
  • Trzeba stosować olej zgodny z normą PSA B71 - tańsze zamienniki to prosta droga do kłopotów.
  • Po 60 tysiącach kilometrów trzeba sprawdzić stan paska przy każdej możliwej okazji.
  • Przy wymianie oleju zawsze należy wyczyścić sitko pompy oleju i stosować porządne płukanki.
  • Wymieniać pasek profilaktycznie już po 60-70 tysiącach, nawet jeśli wygląda dobrze.

Nowy silnik 1.2 PureTech z poprawionym paskiem

1.2 PureTech - jak rozpoznać problemy?

  • Dziwne stukanie z przodu silnika, szczególnie na zimnym silniku
  • Auto zaczyna "mulić" i traci moc
  • Poziom oleju spada szybciej niż normalnie
  • Kontrolka oleju lub check engine zapala się bez wyraźnego powodu
  • Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach
  • Metaliczne dźwięki podczas przyspieszania

1.2 PureTech - czy mimo wszystko kupić auto z tym silnikiem?

Jeep Avenger w nowej wersji. Trzy silniki i 145 KM za 145 tys. złMaciej OlesiukINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?