Znikną jednopasmowe odcinki drogi S3

GDDKiA podpisała we wtorek umowę na wykonanie drugiej jezdni trasy ekspresowej S3 na odcinku Zielona Góra - Niedoradz. Wykona ją konsorcjum firm, którego liderem jest Budimex S.A. Inwestycja będzie kosztowała 194 mln zł, a droga ma być gotowa w I kwartale 2018 r.

"Dzisiaj nastąpiło podpisanie umowy z wykonawcą. GDDKiA podpisała także umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych dotyczącą dofinansowania wszystkich prac związanych z rozbudową S3 o drugie jezdnie w Lubuskiem - zarówno już prowadzonych, jak i będących w fazie przygotowań. Koszt tych zadań wraz z fazą projektową został oszacowany na ponad 1,3 mld zł. Pomoc finansowa z UE wyniesie niemal 701 mln zł" - powiedziała rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

W ramach zadania powstanie wschodnia (lewa) jezdnia S3 między węzłem Zielona Góra - Północ, a Niedoradzem - 13,3 km drogi. Ponadto zostaną wybudowane obiekty mostowe w ciągu drogi ekspresowej.

Reklama

Oprócz budowy nowej jezdni kontrakt zakłada również wykonanie prac na istniejącej, w celu dostosowania jej do odpowiednich parametrów oraz do ruchu jednokierunkowego (obecnie jest tam ruch dwukierunkowy).

Istotnym elementem, szczególnie dla mieszkańców Zielonej Góry, będzie budowa łącznika od węzła Zielona Góra - Północ do ulicy Kętrzyńskiej, który pozwoli na bezpośredni dostęp do drogi S3 z rozrastającej się części miasta na wysokości Osiedla Pomorskiego.

Inwestycja na odcinku Zielona Góra - Niedoradz jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Obecnie firma Strabag Infrastruktura Południe buduje drugą nitkę między Sulechowem a Zieloną Górą. Niebawem powinny zakończyć się procedury związane z wydaniem decyzji ZRID oraz procedury wyłaniania wykonawcy dla III odcinka - między Niedoradzem a Nową Solą.

W Lubuskiem prace związane z rozbudową trasy S3 trwają też w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają drugie jezdnie obwodnic tych miast. Zakończenie tych inwestycji jest planowane w połowie 2017 r. Jakubowska powiedziała PAP, że na placach budów nie ma opóźnień, a wykonawcom sprzyja aura.

GDDKiA podkreśla, że zakończenie rozbudowy S3 pozwoli zlikwidować w woj. lubuskim tzw. wąskie gardła, którymi są obecnie jednojezdniowe fragmenty tej trasy.

S3 przecina woj. lubuskie z południa na północ będąc, oprócz autostrady A2, kluczowym szlakiem komunikacyjnym dla regionu. W Lubuskiem S3 liczy 184 km, z których obecnie pełne parametry drogi ekspresowej, czyli dwie jezdnie, ma na odcinku ok. 100 km. Łącznie dokończenie (prace budowlane) S3 na całej długości będzie kosztowało ponad 1 mld zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy