Zmiany w ruchu na budowie Zakopianki

To ważna informacja dla wszystkich jadących do Zakopanego. Na drodze krajowej nr 47, czyli popularnej Zakopiance, w Rdzawce, zmieniła się organizacja ruchu.

Budowa Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu powoli zbliża się do półmetka
Budowa Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu powoli zbliża się do półmetkaMarek Maliszewski Reporter

W związku z budową estakady ruch został przełożony z istniejącej jezdni w Rdzawce na nowo wybudowany odcinek drogi. Zmiana organizacji ruchu będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji - poinformowała GDDKiA.

Po nowej drodze, która w przyszłości będzie stanowiła drogą dojazdową, kierowcy przejadą 900 m, po czym powrócą na istniejącą "starą" drogę 47.

Budowa Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu

Na budowie dwujezdniowej Zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40 proc. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu.

Nowa Zakopianka pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem będzie dwujezdniową drogą klasy GP, o długości ponad 16 km z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska takie jak ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt oraz zostanie przebudowana infrastruktura techniczna.

Najdłuższy wiadukt powstanie w Nowym Targu i będzie miał 850 m długości. Nieco krótszy, 690-metrowy zostanie wybudowany w miejscowości Lasek.

Budowę prowadzi Przedsiębiorstwo Usług Technicznych "INTERCOR" Sp. z o.o. z Zawiercia. Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości z budżetu państwa. Zakończenie budowy planowane jest pod koniec 2023 r.***

Moto flesz. Odcinek 11INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas