Zmiany na kluczowym węźle. Nad morze dojedziemy jeszcze szybciej

W najbliższych dniach na węźle drogowym Klucz zostaną wprowadzone zmiany organizacji ruchu. W okresie wakacyjno-urlopowym, zjeżdżając z autostrady A6 na drogę S3, kierowcy będą mogli skorzystać z dwóch pasów ruchu. Wszystko po to, by zwiększyć płynność ruchu w kierunku morza.

 

Koniec z korkami na węźle Klucz? GDDKiA ma już plan

Gorące dni, wakacje i urlopy - takie okoliczności przyciągają nad morze polskie rodziny. Samochodów przybywa, tworzą się zatory, a podróż się dłuży. Jedną z najbardziej obleganych tras jest droga S3, którą w sezonie letnim porusza się trzykrotnie więcej aut, niż w innych miesiącach. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wpadła na rozwiązanie, które pozwoli zwiększyć płynność w czasie zwiększonej kumulacji.

Reklama

W wakacje, zwłaszcza weekendami, na węźle Klucz pod Szczecinem, który łączy autostradę A6 z drogą ekspresową S3, notorycznie odnotowuje się spadek płynności ruchu. Zaproponowane przez GDDKiA zmiany, które zostaną wprowadzone w najbliższych dniach, mają rozwiązać ten problem. O czym mowa?

Zmiany na węźle Klucz. Płynność ruchu się poprawi?

Na węźle Klucz łącznice są dwu pasowe, natomiast pasy włączeń i wyłączeń jednopasowe. To rozwiązanie pozwala na płynność ruchu przy średnich natężeniach, ale przy wakacyjnych po prostu się nie sprawdza. Sytuacje ma poprawić umożliwienie zjazdu na łącznicę również z prawego pasa ruchu. 

Przy nowym rozwiązaniu kierowcy będą mieli na wysokości łącznicy pas wyłączenia, a prawy pas będzie umożliwiał zarówno zjazd na łącznicę, jak i pozostanie na dotychczasowym kierunku jazdy. Dodatkiem będzie lewy pas ruchu, którym tak jak do tej pory będzie można jechać na wprost. Zdaniem GDDKiA zmiany powinny upłynnić ruch, ale na pewno nie rozwiążą całkowicie problemów komunikacyjnych w tym miejscu.

Kolejne inwestycje pomogą jeszcze bardziej

Planowana realizacja nowego odcinka DK31 Radziszewo - Gryfino przewiduje stworzenie nowego węzła zintegrowanego, jak również poszerzenie jezdni A6/S3. Problem znaczącego ruchu na wspólnym przebiegu S3 i A6 w rejonie Szczecina rozwiąże także powstanie Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6.

Ta inwestycja stworzy wokół Szczecina okrąg, co pozwoli na lepszy rozkład ruchu i odciąży obecny wspólny przebieg S3/A6. Znaczący wpływ będzie również miała budowa kolejnych odcinków drogi S11, która przejmie z S3 część ruchu, zwłaszcza wakacyjnego od strony Poznania i ze Śląska.

***

GDDKiA/Interia.pl
Dowiedz się więcej na temat: GDDKiA | autostrada A6 | organizacja ruchu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama