Turcy wybudują kolejny odcinek drogi S19
Oferta złożona przez turecką firmę Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret jest najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę ok. 25-kilometrowego odcinka Malewice-Chlebczyn przyszłej trasy S19 - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Oferta turecka była najtańszą w tym przetargu. Wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA dokonała w czwartek. Firma zaproponowała za projekt i budowę tego odcinka S19 Via Carpatia ponad 665,2 mln zł - poinformowano w komunikacie.
W przetargu startowało osiem firm, ale trzy oferty odrzucono, bo - jak informuje GDDKiA - firmy nie zgodziły się na przedłużenie terminu związania ofertą. Najdroższą ofertę na kwotę 887,1 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Kobylarnia SA i Mirbud SA. GDDKiA przypomniała, że wartość zamówienia, szacowana kwota jaką drogowcy przeznaczają na tę inwestycję, to 831 mln zł.
GDDKiA zaznaczyła, że w ciągu dziesięciu dni od wyboru najkorzystniejszej oferty można składać odwołania. Jeśli ich nie będzie, a przetarg przejdzie pozytywnie kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych, umowę z wykonawcą będzie można podpisać w drugim kwartale 2021 r.
Odcinek Malewice-Chlebczyn ma być budowany w latach 2022-2025.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że 25-kilometrowy odcinek S19 Malewice-Chlebczyn jest najbardziej na południe wysuniętą częścią tej drogi ekspresowej w Podlaskiem. Droga S19 od zachodu będzie omijać miasto Siemiatycze. Na granicy z województwem mazowieckim powstanie prawie 660-metrowa estakada na rzece Bug.
"Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego" - podano w komunikacie.
Jeszcze nie wiadomo, jaką nawierzchnię będzie miał ten odcinek S19. Jej rodzaj na wybrać wykonawca w trakcie przygotowywania projektu tej drogi.
***