To mogło skończyć się tragicznie. Rowerzysta się wywrócił i wpadł pod auto

​Do niebezpiecznego zdarzania z udziałem rowerzysty i samochodu doszło na jednym rond w Zielonej Górze. Kamery miejskiego monitoringu nagrały, jak rowerzysta się przewraca i zostaje najechany przez jadący z za nim samochód.

Rowerzysta się wywrócił i wpadł pod auto. Inna sprawa, że rowerzysty w ogóle tam nie powinno być
Rowerzysta się wywrócił i wpadł pod auto. Inna sprawa, że rowerzysty w ogóle tam nie powinno byćPolicja

Do zdarzenia doszło we wtorek wieczorem. 32-letni mężczyzna poruszał się elektrycznym rowerem. Chociaż rondo im. Jana Pawła II w Zielonej Górze wręcz otoczone jest drogami dla rowerów, mężczyzna jechał ulicą. Będą na samej tarczy ronda na śliskiej nawierzchni wpadł w poślizg, co zakończyło się upadkiem.

Toyota najechała na przewróconego rowerzystę

Jadący za rowerzystą kierowca Toyota Aygo na upadek cyklisty zareagował wyjątkowo niemrawo i doszło do potrącenia.

Całe zdarzenie zostało zarejestrowane przez kamery monitoringu. Najechanie wyglądało bardzo źle, jednak ostatecznie okazało się, że rowerzysta nie odniósł poważniejszych obrażeń. Zdrowie, a może i życie 32-latkowi uratował prawdopodobnie plecak służący do przewożenia jedzenia. To dzięki niemu rowerzysta nie został najechany przez Toyotę, ale popchnięty po asfalcie.

Ten rowerzysta już wie, dlaczego powinien jechać drogą dla rowerówPolicja

Co to jest rower elektryczny i kiedy może jechać ulicą?

Przypomnijmy, że rowerzysta, również korzystający z roweru elektrycznego, ma obowiązek korzystać z drogi rowerowej, jeśli tylko ta istnieje. Warto przy tym zauważyć, że w świetle prawa rowerem jest rower elektryczny napędzany pedałami ze wspomagającym silnikiem elektrycznym o mocy do 250 W, którego moc spada stopniowo do 0, osiągając tę wartość przy prędkości 25 km/h.

Na rynku są również dostępne rowery ze znacznie mocniejszymi silnikami. Jeśli moc mieści się w zakresie 250 W - 4 kW (4000 W) w świetle prawa mamy do czynienia z motorowerem, który nie powinien przekraczać 45 km/h. Taki pojazd wymaga zarejestrowania i ubezpieczenia, a do jego prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kategorii B lub AM.

Z kolei rowery z silnikami o mocy ponad 4 kW w myśl przepisów są motocyklami. By nimi jeździć należy mieć prawo jazdy kategorii A, rower musi być zarejestrowany, posiadać OC i przechodzić okresowe badanie techniczne.

Rowerami z silnikami o mocy powyżej 250 W należy poruszać się po jezdni, nie wolno nimi wjeżdżać na drogi rowerowe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas