Sieć dróg ekspresowych dłuższa o 13 km

Trzynastokilometrowy odcinek obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego oddano w środę do użytku. Wartość robót budowlanych wyniosła prawie 285 mln zł, trasa jest częścią drogi ekspresowej S11.

Dofinansowanie inwestycji ze środków UE wyniosło 174 mln zł. Budowa rozpoczęła się pod koniec 2014 roku. Wykonawcą było konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao.

Obwodnica miasta budowana była w dwóch etapach. Osiem lat temu ukończony został pierwszy etap budowy, wówczas powstał przeszło sześciokilometrowy odcinek. Oddanie do użytku drugiej części trasy pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta.

"Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Ostrów Wielkopolski Wschód i Ostrów Wielkopolski Południe. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu - bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 15 obiektów inżynierskich" - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama

W ramach projektu zmodernizowano 1,4 km fragment drogi krajowej nr 25 stanowiący wyjazd w stronę Kalisza.

GDDKiA podała, że po przekazaniu do ruchu nowego odcinka drogi nadal będą trwały prace wykończeniowe i porządkujące m.in. przy drogach serwisowych. Docelowo obwodnica będzie fragmentem trasy łączącej Śląsk z wybrzeżem Bałtyku.

Budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy