Przeładowane wywrotki zatrzymane przez ITD

Blisko 45 ton ważyła ciężarówka z piachem o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 ton, którą zatrzymali inspektorzy wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Przeładowane o 8 ton i 5 ton identyczne wywrotki z kruszywem i ziemią zatrzymali też inspektorzy łódzkiej ITD.

article cover
ITD

W piątek (18 października) inspektorzy ITD z Leszna i Łodzi prowadzili działania mające na celu wycofywanie z ruchu pojazdów przewożących nadmiar ładunku.

Niechlubnego rekordzistę wagowego zatrzymał tego dnia patrol wielkopolskiej ITD na odcinku krajowej "piątki". Czteroosiowa wywrotka przewoziła znaczną ilość piachu bez plandeki, za co ukarano kierowcę mandatem. Ciężarówka zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła z ładunkiem 44,9 tony. Taki tonaż spowodował też przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 10,4 tony (nacisk wynosił 29,4 tony zamiast 19 ton).

Dwie czteroosiowe wywrotki z ziemią i kruszywem zatrzymali także inspektorzy ITD z Łodzi. Samochody o DMC do 32 ton ważyły z ładunkiem 40 ton oraz  ponad 37 ton. Dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej w pierwszym przypadku był przekroczony o 5,92 tony, a w drugim przypadku o 3,82 tony. Kierowca jednej z przeładowanych ciężarówek zalogował swoją kartę w tachografie cyfrowym dopiero w momencie zatrzymywania do kontroli przez patrol ITD. Szofer odmówił przyjęcia mandatu za popełnione naruszenie, więc jego sprawa trafi do sądu. Z konsekwencjami finansowymi musi również liczyć się jego pracodawca.

ITD

Wszystkie zatrzymane do kontroli ciężarówki nie powinny wyjechać na drogi publiczne z takim tonażem. Za stwierdzone nieprawidłowości wobec każdego z przewoźników wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia po 25 tysięcy złotych kar. Przeciążone wywrotki odjechały z miejsca kontroli ITD dopiero po przeładowaniu nadmiaru towaru na podstawione pojazdy.

ITD
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas