Prace na Zakopiance wstrzymane. Trwa walka wykonawców

Kilka dni temu GDDKiA poinformowała o wyborze wykonawcy przebudowy małopolskiej zakopianki w Libertowie. Jak się jednak okazało – od wspomnianej decyzji szybko odwołał się inny z oferentów. Co to oznacza dla inwestycji? Niestety wieści nie są zbyt dobre.

Prace na zakopiance wstrzymane, trwa walka wykonawców  Fot. Marek Lasyk/Reporter
Prace na zakopiance wstrzymane, trwa walka wykonawców Fot. Marek Lasyk/Reporter East News

W przetargu na zaprojektowanie i przebudowę drogi w Libertowie łącznie startowało sześć przedsiębiorstw. Jak poinformowała kilkanaście dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - zwyciężyła najkorzystniejsza oferta firmy IBM-Podbeskidzie.

Jeden z oferentów zdecydował się odwołać od decyzji

Teraz jednak okazuje się, że Do KIO (Krajowa Izba Odwoławcza) trafił wniosek firmy Budimex. Przedsiębiorstwo zdecydowało się odwołać od decyzji GDDKiA, co niestety oznacza, że prace nad inwestycją zostaną opóźnione. O ile? Czas trwania postępowania przed KIO powinno trwać 15 dni. Warto jednak mieć świadomość, że jeśli podany termin zostanie przekroczony, izbie nie grożą z tego tytułu żadne konsekwencje.

Jak podkreśla GDDKiA:

Do czasu rozstrzygnięcia odwołania jesteśmy zobligowani wstrzymać przygotowania do podpisania umowy na realizację tej inwestycji.

Przebudowa układu drogowego na DK7

Ogłoszony przez GDDKiA przetarg zakłada kompleksową przebudowę układu drogowego w Libertowie. Pierwszy plan inwestycji dotyczy likwidacji często korkującego się skrzyżowania zakopianki z ul. Góra Libertowska i ul. Świetlistą. Po przebudowie z drogi krajowej nr 7 będzie można w tym miejscu skręcać tylko w prawo. Zachodnia i wschodnia część Libertowa zostanie połączona nowym tunelem o długości 52 m.

Rolą wykonawcy będzie także zlikwidowanie skrętów w ul. Wesołą w Libertowie i w ul. Parkową w Gaju. Nie będzie już możliwości wyjazdu z tych ulic na DK7, a odcięte drogi gminne zostaną połączone z drogami łącznikowymi równoległymi do zakopianki. Zamiast obecnego przejścia dla pieszych, w miejscu tym powstanie specjalna kładka.

Inwestycja zakłada także zbudowanie ekranów akustycznych, ciągu pieszo-rowerowego i dwóch przepustów na potoku Olszynka na drogach dojazdowych.

Od momentu podpisania umowy, wykonawca będzie 39 miesięcy na realizację budowy.

Toyota Prius, Hyundai Santa Fe, Volkswagen ID. Buzz - Moto Flesz od. 100
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas