Postępy na budowie S1. Wykonawca walczy z opóźnieniem

Krzysztof Mocek

Krzysztof Mocek

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Super
relevant
254
Udostępnij

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o postępach przy budowie wyczekiwanej drogi ekspresowej S1. Do zakończenia zmierzają prace mostowe na ważnym 8,5-kilometrowym odcinku pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka. Na większości obiektów pozostały już tylko prace wykończeniowe i montaż wyposażenia.

Postępy na budowie S1. Wykonawca walczy z opóźnieniem
Postępy na budowie S1. Wykonawca walczy z opóźnieniemGDDKiA

GDDKiA poinformowała o postępach prac na budowie tuneli w masywie Baraniej Góry i Białożyński Groń. To właśnie tym śladem wkrótce pobiegnie 8,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1, stanowiący jednocześnie istotną część VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej.

S1 Przybędza - Milówka. Wkrótce koniec prac przy budowie tuneli

W pierwszym tunelu w masywie Barania o długości ok. 830 m nawy przebito pod koniec 2022 roku. Obecnie zakończono już betonowanie wnętrza. Teraz drogowcy wykonują prace związane wykonywaniem kap chodnikowych. Do pełnego zakończenia robót pozostanie jeszcze wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia tunelu.

W przypadku drugiego obiektu położonego w masywie Białożyński Groń już wkrótce rozpocznie się betonowanie ostatniej obudowy zasadniczej. Stało się to możliwe dzięki przetransportowaniu ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania. Ważąca prawie 150 ton stalowa konstrukcja w 3 godziny przebyła ponad 3-kilmetrowy odcinek, pokonując po drodze trzy estakady.

Postęp prac był możliwy m.in dzięki przetransportowaniu ruchomego szalunku z tunelu w masywie Barania GDDKiA

S1 Przybędza - Milówka. Postęp przy pracach drogowych

Jednocześnie GDDKiA podkreśla, że zaawansowanie prac drogowych na odcinku S1 Przybędza - Milówka osiągnęło obecnie 70 procent. Na realizowanej inwestycji o długości 8,53 km, drogowy odcinek trasy głównej ma 4,95 km długości, w tym droga dwujezdniowa - 2,30 km, a droga jednojezdniowa - 2,65 km. W ubiegłym roku zostało już wykonane 1,1 km warstwy wiążącej na dwujezdniowym odcinku zlokalizowanym między tunelami. Powstała także jedna z łącznic na Węźle Milówka o dł. 450 metrów.

Umowa na wybudowanie odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza - Milówka podpisano w październiku 2019. Początkowo droga miała zostać wybudowana do sierpnia 2023 roku, ale ze względu na epidemię koronawirusa, GDDKiA zgodziła się na przedłużenie terminu oddania inwestycji o 171 dni, czyli do 28 maja 2024 roku. Niestety niedługo później realizację dotknęło kolejne opóźnienie i ostatecznie finalizację projektu ustalono na 2025 rok.

Zaawansowanie prac drogowych na odcinku S1 Przybędza – Milówka osiągnęło obecnie 70 procentGDDKiA

S1 to ważna część Transeuropejskiej Sieci Transportowej

Wspomniany odcinek pomiędzy miejscowościami Przybędza i Milówka to zaledwie jeden z fragmentów budowanej drogi ekspresowej S1. Nowa trasa biegnąca od autostrady A1 w Pyrzowicach do granicy ze Słowacją w Zwardoniu będzie stanowiła ważną część VI korytarza Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącego kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej.

W realizacji jest aktualnie 55 km drogi ekspresowej S1 w woj. śląskim. Poza fragmentem Przybędza - Milówka, trwają również prace budowalne na odcinkach Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (niemal 7 km) oraz Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała (cztery zadania, w sumie prawie 40 km). Wartość wszystkich inwestycji przekracza 4 mld zł.

Kobieta za kierownicą ciężarówki. Brigitte jeździ od 30 lat Deutsche Welle
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
147
Super
relevant
58
Hahaha
haha
19
Szok
shock
16
Smutny
sad
3
Zły
angry
11
Lubię to
like
Super
relevant
254
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na