Od dzisiaj pojedziemy nowym odcinkiem Via Baltica

Od środy kierowcy mogą jeździć 17-km odcinkiem Śniadowo-Łomża Południe budowanej drogi S61 Via Baltica. Inwestycję oficjalnie oddano do użytku. Projekt i budowa kosztowała ok. 340 mln zł - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

article cover
Marek Maliszewski Reporter

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk obecny na otwarciu drogi na węźle Śniadowo w pobliżu miejscowości Tyszki Nadbory (Podlaskie) przypomniał, że Via Baltica zaczyna się w rejonie Ostrowi Mazowieckiej, jest w realizacji do granicy z Litwą w Budzisku (konieczny jest jeszcze ponowny przetarg na obwodnicę Łomży, o czym już wcześniej informowała GDDKiA-PAP).

"Ta droga otworzy komunikacyjnie teren, region, po części komunikacyjnie wykluczony. To droga bezpieczna, to droga przewidywalna, to droga komfortowa. Można by powiedzieć, że droga, która jest takim symbolem możliwości inżynierów w XXI w. Możemy mieć i mamy olbrzymią satysfakcję, że w Polsce buduje się najnowocześniejsze drogi na świecie stosując najnowocześniejsze technologie" - mówił Andrzej Adamczyk.

Prace nad projektem i budową odcinka Śniadowo (z węzłem drogowym)-Łomża Południe (bez węzła) trwały trzy i pół roku. Inwestycja kosztowała 380,4 mln zł. Wykonawcą była firma Polaqua.

Adamczyk powtórzył, że zrealizowana budowa to dotrzymanie danego wcześniej słowa przez rząd PiS. Decyzje ws. budowy S61 były ogłaszane przez rząd w 2016 r.

"Ta droga jest realizowana pomimo sceptycyzmu wielu tych, którzy nie wierzyli, że tak będzie" - powiedział Adamczyk. Zaznaczył, że rząd PiS zabezpieczył środki finansowe w programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad, zabezpieczył limit finansowy, który pozwala zrealizować także wiele innych dróg. Poinformował, że dzisiaj w Polsce budowie jest 1,5 tys. km dróg szybkiego ruchu.

***

Pomyliła skuter z rowerem. Kierujący jednośladem trafił do szpitalaCzwórka
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas