Obwodnica ma już dwa pasy. Ale i ograniczenie do 70 km/h

Od środowego wieczoru ruch na całej długości obwodnicy Kielc w ciągu krajowej "siódemki" odbywa się już po dwóch pasach ruchu - poinformowała GDDKiA. Warta 837 mln przebudowa trasy zbliża się do końca.

"Na czas reorganizacji wstrzymaliśmy na pewien czas ruch na wszystkich węzłach. Teraz kierowcy mają już do dyspozycji oba pasy kieleckiej obwodnicy" - poinformowała w środę wieczorem Małgorzata Pawelec z kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodała, że wprowadzenie zmian przebiegło bez większych utrudnień.

Do tej pory dwiema jezdniami obwodnicy można było przejechać jedynie na odcinku od węzła Kielce-Północ (droga wylotowa z Kielc w kierunku Warszawy) do węzła Kielce - Zachód (skrzyżowanie z drogą krajową nr 74 Kielce-Sulejów). Teraz obiema jezdniami kierowcy przejadą także między węzłem Kielce-Zachód a Kielce-Jaworznia (skrzyżowanie z drogą do miejscowości Włoszczowa) oraz dalej, do węzła Kielce Południe w Chęcinach (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 762 do Małogoszczy).

Jak informuje GDDKiA, tymczasowo na obwodnicy będą obowiązywały ograniczenia prędkości do 70 i 50 km/h. "W związku tym, że trwają roboty wykończeniowe, porządkowe, prace przy drogach dojazdowych itp., obwodnica nadal stanowi plac budowy, do zakończenia całej inwestycji" - napisano w komunikacie Dyrekcji.

Docelowo obwodnica będzie miała parametry drogi ekspresowej (S7) z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Będzie to jednak możliwe dopiero po zakończeniu wszystkich prac budowlanych oraz po uzyskaniu formalnego pozwolenia na użytkowanie nowej trasy.

Budowa obwodnicy miała się zakończyć 3 lipca br., jednak 28 czerwca firma wystąpiła do Dyrekcji o przesunięcie o 61 dni terminu zakończenia realizacji. "Obecnie wniosek jest w trakcie rozpatrywania" - powiedziała we wtorek PAP Pawelec.

Przebudowa obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego, realizowana przez GDDKiA przy udziale środków z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji sięga 837 mln zł. Powstaje ona w ciągu drogi krajowej nr 7, łączącej Trójmiasto z przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem.

Inwestycja obejmuje budowę 22,7 km trasy ekspresowej, przebudowę węzłów komunikacyjnych w Jaworzni (Kielce-Jaworznia), Chęcinach (Kielce-Południe) i Kostomłotach (Kielce-Zachód) oraz zjazdów z S7 na krajową drogę nr 74. Powstało 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas